Tungpiercing
För och nackdelar? Erfarenheter?
Berätta gärna :)
Tack på förhand!
För och nackdelar? Erfarenheter?
Berätta gärna :)
Tack på förhand!
Jag saknar min piercing i tungan men tog ut den då det skavt ner tandköttet på en av framtänderna att jag riskerar tandlossning på tanden.
aj då, ja det är sånt jag är lite rädd för
Jag hade en!
men jag råkade svälja den...köpte aldrig någon ny.haha
Jag har haft min i över åtta år. Skadade en tand när den var ny för att jag höll på och lekte med den men slutade genast med det efter den händelsen. Och sen dess har det inte vart någon fara alls. Provade att vara utan ett tag men efter ung ett år så saknade jag den för mycket och satte i den igen. Känner mig alldeles naken utan min tungpiercing!
I början när jag hade för lång stav råkade jag en gång bita igen rätt över ena kulan en gång - hårt! ajajaj..
Men nu efter 4 år och med lagom lång stav har jag inga sådana problem - snarare tvärtom! Kan inte prata om jag tar ut den :| bara läspar för att jag är van att ha den lilla extra tyngden och röra tungan annorlunda^^
Ser inga nackdelar förutom att man hade jävligt svårt att käka något i början för att det gjorde ont när tungan var svullen. Det var mycket is sugande och glass ätande i början :) Men annars ser jag inga nackdelar. Ett tips är att verkligen slappna av i tungan när dem piercar, det gjorde jag misstaget att inte göra :P
Dock så har jag inte haft kulor i kirurgiskt stål på 2 år, jag använder plast kulor. Fördelen med plast kulor är att det inte sliter på tänder och tandkött som kirurgiskt stål gör, plus att man inte kan bita sönder tänderna när man råkar bita på dem när man äter. PLUS att dem inte är lika tunga.
Så min rekommendation är att om du är orolig för skada på tänder så byt till plast kulor så fort du varit på studion och bytt till kortare stav. Du kan byta till finare kulor om du ska på något speciellt och vill vara extra fin :P Men som sagt när jag byter tillbaka till dem kirurgiska nu så känns det inte alls lika behagligt. Provade också plast stav ett tag men det fungerade inte alls, det samlas för mycket bakterier och blir för mycket rispor. Kulorna bör bytas efter några mån också för hygienens skull :)
Hoppas du fick något råd :P
När jag piercade tungan så var väl största nackdelen att tungan svullnade upp, det gjorde ont och jag kunde inte äta fast föda på ca två veckor...dumt nog pierca jag mig några dagar innan julafton....höhöhö.
Men när man tagit sig igenom det, så är det helt okej. Sen är allt en vanegrej...det kommer vara sjukt konstigt att äta med någonting "i vägen" men automatiskt, nu över ett år senare, så märker jag inte av piercingen när jag käkar.
Tack för alla inlägg! Jättesnällt :)
nackdelar- jobbigt att äta vissa saker..som typ jordnötssmör då de fastnar haha..och tugummi.. samt JÄVLIGT ont när man råkar bita hårt på kula/stav i en tugga..
fördelar- killar tycker de e sexigt? haha ialf de ja träffat..och intima stunder uppskattas den ordentligt ^^
Jag har haft min tungpiercing i 9 år, och tänker inte på den - förutom när man råkar bita i kulan. Det är så fruktansvärt obehagligt. Kan inte ha en kortare stav då det blir för tajt så att det blir en grop i tungan efter kulan på ovansidan = ohygieniskt.
Annars tänker jag inte på den alls...
Har träffat killar som både älskar den och inte gillar den alls utan tycker att det skaver, så smaken är som baken...
Måste tillägga, att säger en piercare att du har för kort tunga eller för lång "sträng" under tungan för att göra en tungpiercing - gå INTE till det skumma stället på hörnet och gör det ändå.
Det kommer att straffa sig - det kan bli snett och infekterat och ge talsvårigheter. Har kompisar som gjort detta och ångrat sig.
Jag har istället jättelång tunga och har aldrig haft problem med detta, kan knappt dra piercingen mot tänderna för att den sitter så pass långt in, vilket är bra för tänderna + att det ser så fånigt och skabbigt ut när folk sitter och "leker" med piercingen utanför munnen.
Tack båda två!
Kommer inte att göra det på ett skumt ställe. Lägger hellre ner pengar och får det snyggt och rent gjort.
Har piercat min tunga 2 gånger. Första gången sattes den snett så jag fick jätteont ... Andra gången blev det lyckat och hade den i 4 år innan jag var tvungen att ta ut den p.g.a. operation . Ser inget negativt i att ha piercingar så kör på bara.
har haft min i snart 6 år :) bästa sak jag skaffat ;) nackdel är dock att jag inte kan blåsa bubblor med tuggummi som förut... jag hade turen att tungan inte svullnade upp så mycket när jag just tagit den så jag är super nöjd och kan inte tänka mig att ta ut den någonsin :)