• bellzan

Pierca bröstvårtan - hur ont? (tjej)

Någon tjej här som har piercat bröstvårtan någon gång och som kan säga hur ont det gör?
    Funderar starkt på detta men rädd att det gör För ont...
    Är nyfiken på hur andra har upplevt det.

• Svar på tråden Pierca bröstvårtan - hur ont? (tjej)
  • CT0310

Har en killkompis som gjort det men idag har han inte kvar den men säger att det kommer var ifrån bröstvårtan då o då. Tänk på det ;)

To wish you were someone else is to waste the person you are
  • Upptaget

Jag är tjej och har i bröstvårtan. Jag personligen tyckte inte att det va så farligt.
    Men har tjejkompisar som också har där, och dem tyckte det gjorde ont.
    Jag hade förebrett mig på värsta smärtan, antagligen därför jag inte tyckte det gjorde så ont.

Kör på. Det tar ju 1 sek typ. Du hinner ju knappt blinka. Den snabba smärtan kan man fixa. ;)

• Lilium

Jag piercade förvisso bröstvårtan hemma hos en kompis och den som gjorde det var nästintill hysterisk. Men, smärtan var nästan obefintlig och kom aldrig ens i närheten av när jag piercade septum, vilket gjorde rent överdjävligt ont.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
  • snurrpuck

Har i brösten och är tjej, och det gör inte så ont. Ta ett djupt andetag bara och andas långsamt ut .. Paniken över att det kanske gör ont är värre

Tragus gjorde ondare faktiskt.

• bellzan

Tack för att ni delade med er.
    Har bestämt mig nu för att verkligen genomföra detta...dock lite nervöst.

• MiaMaa

jag har med gjort de, bränner till när själva hålet görs men annars inget, men sen därimot kan de göra ont. helst när man fastnar kan jag säga...

• Upptaget

Rekomenderar en ring i bröstvårtan.. Har du stav fastnar du lätt när du tex tar av din tröjan. Det är inte speciellt skönt kan jag säga. Jag har själv ring i och slipper allt "fastnande". :)

• jenni82

jag gjorde båda med två dagars mellanrum och det gjorde inte särskilt ont. gör fan så mkt ondare att ta i örat uppe i brosket if you ask me.

• Vitamin

När jag tog i bröstvårtan rekommenderades jag att ha en stav (som stack ut ett par mm på var sida) tills det läkte. Det läker snabbare med en "rak" såryta än en böjd som det blir med en ring. Efter 6 veckor var jag på återbesök och fick en ring insatt. Då var det mycket fint läkt.
    Ett par år senare var jag tvungen att ta bort den pga en operation, var utan ca 5 dagar, sedan fick jag aldrig dit den igen, det var helt omöjligt... =(

Svar på tråden Pierca bröstvårtan - hur ont? (tjej)