• Anonym (:))

"Vi knullade som kaniner den första tiden"

Det är ett uttryck man ofta får höra.
    I början av ett förhållande "knullar man som kaniner", sedan blir sexlivet lite mer stabilt. Men vad menas med detta? Vad anser ni vara att knulla som kaniner? Och hur länge håller sig den här "fasen" i sig (för dig)? Och hur ser sexlivet ut när det stabiliserats och kaninperioden är förbi?

Spännande att se hur olika/lika man resonerar om begreppet.

• Svar på tråden "Vi knullade som kaniner den första tiden"
  • Modern Man

Jag tror att de flesta menar att man har sex minst en gång om dan men ofta upp till 3-4 ggr/dag. Då knullar man som kaniner.

Passionsfasen håller i sig några månader upp till 2-3 år. Om man fortfarande "knullar som kaniner" efter ännu fler år får det nog ses som ett normaltillstånd.

Det är ju väldigt olika hur det ser ut efter att passionsfasen lagt sig. Allt ifrån att man fortsätter på samma sätt till att sexlivet nästan helt dör ut.

Jag är ju av åsikten att en-tre gånger per dag är mer av ett normaltillstånd och att kanske 6-7 gånger per dag är att knulla som kaniner, eller passionsfasen (mycket finare ;)) som du skrev det.

Det är intressant att läsa om olika perspektiv!

• Anonym

Vi knullade upp till 7-10 ggr om dagen första året.. Dock så hade vi ju distansförhållande och träffades inte mer än varannan helg..

Nu efter 9 år så ligger det normal på 1-2 ggr i veckan. Om jag inte är gravid dvs nu då blir det bara en gång i månaden typ (är så fruktansvärt tött, mår dåligt och har inte alls lust just nu..) 

• Anonym

Knulla som kaniner = sex flera gånger varje dag.

Håller i sig något år, kanske lite till. 

Mitt sexliv dog nästan ut helt efter att vi fick andra barnet. Vi hade sex ca 2 ggr/år. Det var jag som tappade lusten och äcklades av tanken på beröring. Har nu börjat bli kåt igen och vi skulle nog lätt kunna "knulla som kaniner" om det inte vore för att det inte finns så mycket tid till det nu när vi har barn.

• Anonym (lilla bus)

låter toppen för dom som kan ha sex flera gånger om dagen..
    Knulla som kaniner är väl hela tiden över allt ungefär sen kommer normaltillstånd och det kanske blir en gång om dagen om man har tur och sen blir det en drös ungar som i mitt fall och då får man vara glad om man hinner med en gång i veckan..

• Anonym

Vi knullade mellan 2-12 ggr nästintill varje dag, första året, sen blev det abrupt slut och jag fick sex en gång per vecka. Jag trodde jag skulle dö, vad hände med min knullkanin...? Jo han hade upptäckt porr!

Nu har vi sex cirka 3 ggr per vecka, men det är för lite tycker jag, det är som att han inte älskar sex längre, utan som att han egentligen aldrig brytt sig mycket om sex utan bara satte upp ett skådespel det där första året för att vara mer åtråvärd.

Falsk jävla marknadsföring

Jag har så svårt att förstå det där med att det inte finns tid för att man fått barn? Är barnen vakna hela kvällarna/nätterna? Vi har fyra barn... Det går att få till det varje dag ändå.

Jag menar inte att trampa på tårna, utan är faktiskt genuint intresserad av tänket. Det är väldigt ofta även det begreppet kommer upp: "Vi skulle kunna ha ett väldigt aktivt sexliv MEN vi har barn så tyvärr det går inte".

• Anonym
    Anonym (:)) skrev 2011-08-08 09:46:32 följande:
    Jag menar inte att trampa på tårna, utan är faktiskt genuint intresserad av tänket. Det är väldigt ofta även det begreppet kommer upp: "Vi skulle kunna ha ett väldigt aktivt sexliv MEN vi har barn så tyvärr det går inte".
    Nu har inte jag barn men jag kan förstå att det är tight om tid när man har barn att kunna ha sex.

För det första så arbetar man mer än halva dagarna och sover hela nätterna så nästan all dygnstid är ju borta redan där. För det andra så är barnen kanske lite överallt, de kan öppna dörrar närsomhelst, de fattar vad som försigår, det ska lagaa middag, städas och tvättas, tiden blir knapp helt enkelt. Så snabbisar är väl mer eller mindre att glömma om man inte gömmer sig i dushen ihop och kan hålla sig från att stöna. Sen visst att man kan ha sex på natten, men har man en spädis vill man kanske spara på energin, och har man fyraåringar typ så kan de öppna dörren och vilja krypa ner närsomhelst. Och har man äldre barn då går det väl äntligen. Men kanske svårt att tända nytt liv i förhållandet vid det laget.
    Anonym skrev 2011-08-08 09:50:26 följande:
    Nu har inte jag barn men jag kan förstå att det är tight om tid när man har barn att kunna ha sex.

För det första så arbetar man mer än halva dagarna och sover hela nätterna så nästan all dygnstid är ju borta redan där. För det andra så är barnen kanske lite överallt, de kan öppna dörrar närsomhelst, de fattar vad som försigår, det ska lagaa middag, städas och tvättas, tiden blir knapp helt enkelt. Så snabbisar är väl mer eller mindre att glömma om man inte gömmer sig i dushen ihop och kan hålla sig från att stöna. Sen visst att man kan ha sex på natten, men har man en spädis vill man kanske spara på energin, och har man fyraåringar typ så kan de öppna dörren och vilja krypa ner närsomhelst. Och har man äldre barn då går det väl äntligen. Men kanske svårt att tända nytt liv i förhållandet vid det laget.
    Hmm.. Ja kanske är vi ett konstigt undantag som hinner en snabbis i köket medan maten står i ugnen, eller in på toa och låsa och köra på lite snabbt. Och på kvällen är vi ju vakna minst två timmar mer än barnen. Och på morgonen hinner man också en sväng istället för att trycka på snoozeknappen när larmet går. Man är tyst och effektiv ;) Sedan hinner man variera med lite längre race när mer tid finns, tex på helger eller de kvällar när man orkar vara vaken lite längre. Så det GÅR, jag är ju levande bevis på det. Barnen har aldrig kommit på oss men den älsta är knappast dum i huvudet så h*n fattar väl hur det funkar när barn blir till...
Svar på tråden "Vi knullade som kaniner den första tiden"