Anonym (:)) skrev 2011-08-08 09:46:32 följande:
Jag menar inte att trampa på tårna, utan är faktiskt genuint intresserad av tänket. Det är väldigt ofta även det begreppet kommer upp: "Vi skulle kunna ha ett väldigt aktivt sexliv MEN vi har barn så tyvärr det går inte".
Nu har inte jag barn men jag kan förstå att det är tight om tid när man har barn att kunna ha sex.
För det första så arbetar man mer än halva dagarna och sover hela nätterna så nästan all dygnstid är ju borta redan där. För det andra så är barnen kanske lite överallt, de kan öppna dörrar närsomhelst, de fattar vad som försigår, det ska lagaa middag, städas och tvättas, tiden blir knapp helt enkelt. Så snabbisar är väl mer eller mindre att glömma om man inte gömmer sig i dushen ihop och kan hålla sig från att stöna. Sen visst att man kan ha sex på natten, men har man en spädis vill man kanske spara på energin, och har man fyraåringar typ så kan de öppna dörren och vilja krypa ner närsomhelst. Och har man äldre barn då går det väl äntligen. Men kanske svårt att tända nytt liv i förhållandet vid det laget.