• MamaInternational

vad heter mina barn i efternamn??

Haha! Underligt fråga men.. Jag trodde de hette AA BB, där AA är pappas efternamn. Men nu kom adressändringens papper och det stod BB AA??? Det vill säga mitt först??? -

• Svar på tråden vad heter mina barn i efternamn??
  • norgesessan

Jag hette mina förnamn (dubbelnamn, inga fler), min mammas modersnamn (eller vad det heter) och sen pappas efternamn (som var efternamnet, sorterades på A).
    Sen flyttade jag hit och sorterades på W!

Har doch ändrat mitt namn officiellt, så nu har jag bindstreck så mitt dubbelnamn blir riktigt dubbeltnamn, och jag tog bort mammas gamla efternamn, använde det aldrig endå.

Mina barn har mitt A efternamn, det gick problemfritt med ettan, men blev kluddigt med tvåan eftersom ett barn inte fick ha dubbelt efternamn, det blev dock A tillslut (helsyskon måste ju heta samma).
    Trean var det häller inga problem med.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Kazeer
    MamaInternational skrev 2011-08-08 11:13:49 följande:
    Haha! Underligt fråga men.. Jag trodde de hette AA BB, där AA är pappas efternamn. Men nu kom adressändringens papper och det stod BB AA??? Det vill säga mitt först??? -
    Om det står BB AA, då heter dina barn AA i efternamn (och BB är mellannamn).

Jag misstänker att Adressändringen hämtar namnuppgifter med hjälp av personnummer och får då barnens namn från folkbokföringen/Skatteverket. Ring folkbokföringen och be dem reda ut namnfrågan.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Kazeer skrev 2011-08-08 11:24:06 följande:
    Om det står BB AA, då heter dina barn AA i efternamn (och BB är mellannamn).

Jag misstänker att Adressändringen hämtar namnuppgifter med hjälp av personnummer och får då barnens namn från folkbokföringen/Skatteverket. Ring folkbokföringen och be dem reda ut namnfrågan.
    Det andra alternativet, AA BB, innebär att dina barn heter BB i efternamn (och AA är ett mellannamn).
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MamaInternational

Äh... Är man trögtänkt så är man... efternamn sist och mellannamn före. Då är mitt efternamn mellannamn!

• Kazeer
    MamaInternational skrev 2011-08-08 11:35:09 följande:
    Äh... Är man trögtänkt så är man... efternamn sist och mellannamn före. Då är mitt efternamn mellannamn!
    Just det
Svar på tråden vad heter mina barn i efternamn??