• Pyssilullan

Panik! Julklapp till Svärmor, svärfar o min mamma?? Runt 500:- st

Sista minuten hjälp..

Ska hjälpa sambon m. presenter till hans föräldrar men vad tusan köper man?
    Dom är 65 år, har 9 barnbarn, nykterister.
    kan man köpa ngt till deras sommarstuga?

O vad köper jag till min mamma?

• Svar på tråden Panik! Julklapp till Svärmor, svärfar o min mamma?? Runt 500:- st
  • Poena

Haha jag har precis samma problem!

Enda som sambon kommit på är en kaffemaskin, en sån som mankan göra espresso, caffe latte o cappucino i. Jag är dock lite skeptisk för de dricker helst bara vanligt kaffe.. Det jag har tänkt på är något till deras fritidshus, typ en ny brevlåda..

• Pyssilullan

Poena:
    Ja lika här.. dom är inte så moderna av sig så kafemaskin skulle vara onödigt..
    men va tusan köper man?

• Kalina

Ge ett presentkort på någon mysig restaurang till svärmor och svärfar i julklapp.

• Twillan

Min svärmor får en tavla med motiv från sin hembygd. Inramad och klar kostade den 400:-. Mamma får en ny hårfön, men det har hon ju å andra sidan önskat sig.

Är böcker något alternativ? Annars kan man ju alltid göra en fin korg med lite hopplock av diverse delikatesser (choklad, ostar, kaffe, te, marmelad, etc).

• Thursday

Har de något intresse? Tidningsprenumeration brukar vara populärt att både ge och få. Kanske brukar de läsa någon särskild veckotidning?

• Lucefera

Har köpt både till svärmor och min mor ett par gåstavar...
    dom är jue ruskigt poppis och sen så blir de jue lite roligare att promenera.
    Till svärfar blev de en skjorta + en tunn tröja man kan ha på...

• Bempa

Det mina svärföräldrar får passar inte dina, en korg med choklad, en självlysande kondom, o några småflaskor sprit
    Du kanske kan ge en korg med lite smått o gott, det går ju väldigt lätt att bta ut. Annrs uppskattar mina nåt serveringsfat eller nån inredningspryl som man kan använda ofta...

• Bempa

Lite sent påtänkt kanske, men en fotokalender på barnbarn mfl är oftast väldigt uppskattat.

• dexterswife

En bra present till sådana som gillar att promenera är stegräknare med överfallslarm.

Till min svärmor har vi köpt ett halsband från Pilgrim och ett par tumvantar från Hestrahandsken.

Svar på tråden Panik! Julklapp till Svärmor, svärfar o min mamma?? Runt 500:- st