• Jenny031

Nån här som har en Renault? Helst en Sport tourer

Hej på er!

Jag och sambon går i bilbytartankar och nu har han fått upp ögonen för en ny Renault Sport Tourer.

Dock känner vi INGEN som kör Renault som man kan kolla med vad dom tycker om sitt märke så jag provar här istället, måste ju finnas någon här som kör Renault, kanske till och med en Sport Tourer?
    Vad tycker ni om er Renault? Har ni haft några problem med bilen? Är de dyra att serva och så??

Skulle vara mycket tacksam för alla åsikter ni har, både bra och dåliga! :)      

• Svar på tråden Nån här som har en Renault? Helst en Sport tourer
  • Pixboy

Kvaliteten på nya Renault är bra mycket bättre än äldre. Nya megane har ju 5 års garanti och med priset är ju löjligt lågt nu.
    Bra bil till bra pengar. Gillar ni är det bara att slå till.
    Har själv haft 3 Renault utan bekymmer

• PH56

Min bror är inne på sin andra Renault. Den första var en 19 RT 1994 som han köpte då den hade gått närmare 6.000 mil och sålde någonstans runt 22-23.000 mil. Den funkade utan större reparationer. Givetvis krävdes vanliga serviceåtgärder. Och när brorsan sålde bilen var den cirka tio år gammal och hade börjat rosta.

Sen köpte han en ny Renault Megane kombi diesel 2003. Och det är en av de sämsta bil som jag någonsin har upplevt. Nu har den gått ungefär 20.000 mil och det har varit massor av trassel. Jag kommer inte ihåg och kan räkna upp allt som har gått sönder. Men det är som sagt en hel del.

Brorsan och hans fru som tidigare har haft begagnade bilar och var jätteglada när de köpte den här har haft många besvikna besvikna stunder p.g.a den.

• Nickan10

Inne på min 5:de Renault och är supernöjd - mycket bil för pengarna och de tickar och går. Jag har inte haft några stora problem alls....
    dessa är de modeller jag har haft

Renault Scenic 2000
    Renault Scenic 2001
    Renault Clio sport  2004
    Reult Megane 2005
    Renault Scenic 2005

Svar på tråden Nån här som har en Renault? Helst en Sport tourer