Hur lång tid tog det för er?
Jag är nyfiken bara.
Hur lång tid tog det för er från att ni kontaktat soc om att bli familjehem tills att ni blev godkända? Hur lång tid tog det från att ni blivit godkända tills att ni tog emot det första barnet?
Jag är nyfiken bara.
1. 2 måander
2. 1 vecka
Tack! :) Några fler?
oj så snabbt. Hur många möten hade ni på de två månaderna? Jag skulle inte känna att jag hade en ordentlig seriös uppfattning om familjen på så kort tid. (har arbetat inom yrket)
oj så snabbt. Hur många möten hade ni på de två månaderna? Jag skulle inte känna att jag hade en ordentlig seriös uppfattning om familjen på så kort tid. (har arbetat inom yrket)
oj så snabbt. Hur många möten hade ni på de två månaderna? Jag skulle inte känna att jag hade en ordentlig seriös uppfattning om familjen på så kort tid. (har arbetat inom yrket)Hej, vad är Pride?
Det tog ca 2-3månader från första mötet tills att vi fick beskedet att min syster barn skulle flytta in till mig och min sambo.
Efter beskedet va det 1 månad tills flytten. Men vi fick hämta hem barnet när vi ville, under den tiden tills det datum som barnet skulle flytta in.
Hej
Allt ihop tog ca 6 månader.