• solrosblad

Vilket ska man välja, Viasat eller Canal digital eller Boxer ?

Det är en djungel för den okunnige, jag har läst om alla olika utbud som finns att välja på när det analoga släcks ner och jag tror att viasat verkar bäst.... Vad har ni gjort för val? Vi vill inte ha en massa filmkanaler utan tv3 och lite annat. Prismässigt verkar det vara lika dyrt/billigt oavsett vilket man väljer.
    Men eftersom jag är novis på området så vill jag ha lite åsikter och bra tips så jag inte skaffar ngt som är svindyrt...

• Svar på tråden Vilket ska man välja, Viasat eller Canal digital eller Boxer ?
  • sofieplopp

Vi har Boxer och det funkar ok. Det är ofta som inte 4:an funkar eller att den flackar. Vissa tider går det inte alls att kolla på 4:an. Annars funkar resten av kanalerna bra.

• sofieplopp

Jo, vi betalar 159:- i månaden + 79:- i månaden för tvillingkort också.
    Vi råkade säga till om Canal+ så det har vi också, men ändrade oss direkt och ville inte ha det men då sa de att man kunde säga upp det om först ett år. 140:- i månaden för samma filmer hela tiden är det inte värt tycker vi.

Vi köpte 2 boxrar för 1 krona. Nu har jag sett erbjudande att man får 700:- att handla för också. Skaffade för tidigt....

• Spindelskratt

Vi har viasat o det är bra vet inte riktigt vad vi betalar, tror det är 249kr.
    Däremot så saknar jag tv5, för den har inte viasat.

Så kolla noga vilka tv kanaler som du vill se o vad de olika kan erbjuda.

• Sanchia

Bara boxer som har både 3:an och 5:an, så det ska jag ha när jag flyttar till hus i vår. Jag kan inte välja vilken av dom kanalerna jag vill ha=)

• Haraldsmamma

Har både boxer och parabol med Canal +. Välj boxer, för C+ får man mindre för pengarna, vi har det bara för hockeyns skull.

• Moj Katile

vi har viasat å canal digital!
    Canal digital är STORT MINUS för mej om man jämför med viasat!!!!!

Rekommenderar dock starkt viasat då de har ALLT!! Vi betalar 224 i månaden för den å betydligt mer för canal digital... de "hittar på" avgifter för allt å ingenting har jag upplevt det som!

• vanilla

Vi valde Boxer eftersom det är den enda som har "alla" kanalerna: dvs 1-5.

• mamma Linder

vi har idagensläge viasat guldpaket(mycket dyrt och onödigt) men när abonemanget gått ut ska vi byta till Boxer basutbud(där både Tv3 och kanal5 finns) köpa till disenykanalen.

• solrosblad

Nu har jag kollar runt och läst så ögonen blöder och det blir boxer bas för vår del. Man får alla tv4 kanalerna och både tv3 och kanal5 och lite annat smått och gott. Trodde man kunde få alla tv4 på viasat oxå, men då var man tvungen att vara guldkund och vi vill inte betala för massa filmkanaler som visar samma filmer hela tiden.

Nu ska vi bara kolla erbjudandet om att få en boxer på köpet om man tecknar bas 159 kr/mån.

Svar på tråden Vilket ska man välja, Viasat eller Canal digital eller Boxer ?