• Anonym (Bluefish)

Dosen Sertralin

När vet man att man tar rätt dos av Sertralin?

Jag tar 100 mg nu. Jag mår helt okej, men jag vet inte om jag mår så bra som jag skulle kunna.

Fått okej av läkaren att öka dosen till 150 0m jag inte mår riktgt bra, men jag har avvaktat eftersom jag inte vet vad som menas med "riktigt bra".

• Svar på tråden Dosen Sertralin
  • Anonym

Hej
    Jag äter med setralin 100 mg och det funkar okej år en annan medicin innan jag blev gravid.
    Jag fick ok av läkaren att öka till 125mg men jag känner att eftersom jag funkar i dagsläget på 100mg så väntar jag med att öka eftersom annars blir jag orolig för barnet.
    Men du ska ju självklart öka om du behöver det för mår inte du bra så påverkar ju det de lilla livet du har i magen.

• Anonym

Hejsan, hur skulle du beskriva att sertralinet har hjälpt dig sen du börja med den? Jag äter själv 175mg och det tog ett tag innan jag hittade rätt dos. Hur mår du idag?

• Anonym (Bluefish)
    Anonym skrev 2011-08-08 15:42:55 följande:
    Hejsan, hur skulle du beskriva att sertralinet har hjälpt dig sen du börja med den? Jag äter själv 175mg och det tog ett tag innan jag hittade rätt dos. Hur mår du idag?
    Jag är inte deprimerad längre och har fått livslusten tillbaka. Jag är lugnare inombords. Men Ibland kan jag bli ledsen och sorgsen helt utan anledning. Fortfarande känner jag mig delvist tom och jag är orolig för at inte lyckas känna samhörighet med mitt jobb. Ett av mina största problem och anledning till depressioner är att jag känner mig utanför fastän jag oftast är omtyckt. Konstigt det där. En inre känsla liksom, men efter medicinering har det blivit bättre, men inte helt.
  • Anonym

Okej, låter som du är på god väg åt rätt håll, skulle jag vara du skulle jag öka dosen till 125mg och ge de en månad på det och sedan utvärdera. =) Hoppas allt löser sig!

• Anonym (sertralin)

Min läkare sa att man ska ha en dos så att man blir torr i munnen, då är dosen rätt! Jag har fått höja dosen nån gång pga att jag inte tyckte jag kände någon skillnad och jag var inte torr i munnen heller..

Vad sa era läkare om att ta sertralin när ni var gravida? Har precis fått veta att jag är gravid men inte fått tag i läkaren ännu.. Är rädd att jag skadat bebben Gråter 

• Anonym (Bluefish)

jag frågade min läkare om det där med att rätt dos har man när man bli torr i munnen. han svarade att det inte behöver vara så, eftersom det är så individuellt och torr i munnen är en vanlig biverkning av sertralin.

ang graviditet och sertralin. enligt min läkare är det individuellt det också och den diskussionen ska var och en ta med sin läkare. man får överväga för- och nackdelar. är mamman deprimerad så är det inte bra för fostret, men man kan trappa ner dosen innan förlossningen, i samråd med läkare förstås.

Svar på tråden Dosen Sertralin