• Millans hustru

varning för julgranskulor...

Jo *harklar mig* vår flicka är ett o ett halvt o fantastisk på att hjälpa till att klä granen. men allt höll påatt sluta otäckt. hon skulle smaka på allt o vi var inte smarta nog att förutse att hon också skulle komampå att smaka på julgranskulorna. plötsligt tog hon en stor tugga av en julgranskula. den gick i tusen bitar o hälsften hade hon (vassa som bara den) i munnen. Det var så otäckt och vi är lättade att hon inte hann varken säkära sig så mycket eller svälja något. Hon är duktig på att spotta när man ber henne...
    Men ville varna ite, om det finns fler än vi som inte förutser sånna små äventyr. Kanske bra att itne hänga just sånna saker så långt ner i granen.
    God jul allihop!

• Svar på tråden varning för julgranskulor...
  • lilllinda

Vi köpte plastkulor (tror iaf att det är plast), kanske inte världens finaste, men de går inte sönder lika lätt och om de ändå skulle gå sönder så blir det inte små små sylvassa bitar.
    Glöm inte att sätta fast granen i väggen el likn så att den inte tippar om barnet drar i den.

• kicki74

var det plast eller????
    jag vågar inte ha tunna glaskulor i år

• Peztis

Vi tänkte nog ha en liten gran som står väldigt högt upp - bara att titta på, inte röra!!! Sonen fyller ett år på nyårsdagen och han pillrar på ALLT! Idag lärde han sig sätta på spisen... så nu kan man inte ha den som avställningsplats längre.

• Peztis

Min brorsdotter satt och knaprade på en julgransslinga när min bror och sambo steg upp en morgon - blodigt värre...

Men läkarna sa att det var ingen fara, det kommer ut den naturliga vägen. Men jag tycker att det låter hemskt!

• Maria från Bahia

Vår dotter på 11månader sitter bara och tittar beundrande på granen. En gågn såg hon sig själv i en kula och då ville hon ta den, men har inte gått dit något mer efter "AjaBaja". Hon är rätt vild normalt och vi var oroliga, men sa att hon måste ju lära sig. Det är så skönt att den får vara ifred för det mesta!!!

• Popsy

Jag har bara plast kulor...såg ett program om ett barn som satte "hängaren" till julgranskulan i halsen o det va ingen rolig syn. Så jag va snabbt o drog i mina plast kulor men dom va fast limmade.
    Den "hängaren" finns oftast på glaskulor.

• Popsy

Jag har bara plast kulor...såg ett program om ett barn som satte "hängaren" till julgranskulan i halsen o det va ingen rolig syn. Så jag va snabbt o drog i mina plast kulor men dom va fast limmade.
    Den "hängaren" finns oftast på glaskulor.

Svar på tråden varning för julgranskulor...