• Mamma och Fru

Hjälp!! 2-månaders bebis blöja läcker...

Hej!!

Behöver snabb hjälp med blöjor, min 2-månaders grabb har börjat kissa igenom blöjan titt som tätt, enda gången den håller tätt är nattetid, då han sover på mage.

Han är ca 61cm lång och väger ca 6.9kg, vi har använt oss av LIBERO. stl 3, 4, 5 ger läckage... 

Misstänker att det rinner igenom vid låren, och att vi behöver en blöja med "tajtare" resår...

• Svar på tråden Hjälp!! 2-månaders bebis blöja läcker...
  • Snabeldrake

Testa annan sort, skulle jag gjort. Här var det ett evigt bytande av blöjor innan vi hittade "vår" blöja.

• Elins mamma 2010

Vi har använt Pampers sen dottern föddes, det har aldrig läckt när hon kissat. Däremot provade vi ICAsblöjor (många säger ju att det är samma som libero) och de läckte på natten en gång när det var mycket kiss.

• Mamma och Fru

Precis vad jag tänkte, testa en annan sort.... men vilken?? Är Pampers tajtare??

Vi har haft Libero till våra stora och aldrig bekymmer, men nu, suck!! Drygt när det går igenom och blöter ner bilstol, vagn etc, kläderna gör mindre, men ändå ingen höjdare...

• mysgravid

testa pampers, testade libero ett kort tag med dottern men de satt inte bra=läckage

jag vill ha blöjor som sitter bra för mina barn är smala och rör sig väldigt myckt!  

• Elins mamma 2010
    Mamma och Fru skrev 2011-08-08 18:10:40 följande:
    Precis vad jag tänkte, testa en annan sort.... men vilken?? Är Pampers tajtare??

Vi har haft Libero till våra stora och aldrig bekymmer, men nu, suck!! Drygt när det går igenom och blöter ner bilstol, vagn etc, kläderna gör mindre, men ändå ingen höjdare...
    pampers resår är tajt, de har alltid suttit bra på min dotter (10 månader)
  • Zäta

Blöjorna har läckt som såll på båda mina barn. De läcker ut vid benen och inte uppåt. Köpte storlekar som egentligen var lite väl små, men då höll de tätt runt benen iaf. Spelade ingen roll vilket märke vi provade. 

• thegoddess

Libero passar våran tös med knubbiga lår

• thegoddess

Prova vinkla fästet snett uppåt magen så dras det åt lite i benen

Svar på tråden Hjälp!! 2-månaders bebis blöja läcker...