• joy

    vill adoptera i framtiden

    sen jag va liten har jag velat adoptera ett litet barn, jag är endast 16 nu och vill fortfarande göra det. dock när jag blir äldre, typ 22.
    vill även skaffa eget när jag gått klart skolan, som jag och min kille redan planerat om vi fortfarande är tillsammans då.
    jag har inte pratat med han om att ja vill adoptera men ska göra det. men jag vill veta vad kraven är för att få adoptera?
    nån som vet? tacksam för svar  {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden vill adoptera i framtiden
  • annika11

    hej lite att tänka
    ni måste vara gifta om ni ska adoptera tillsammans
    ni måste båda vara över 25 för att få ett medgivande
    ni måste också ha fast inkomst och ett bra boende. 
    om du går i tankarna att du vill adoptera så ställ dig i kö hos någon av organisationerna som finns det behövs oftast flera års kötid innan man får skicka ansökan till landet.

  • joy
    annika11 skrev 2011-08-08 18:48:33 följande:
    hej lite att tänka
    ni måste vara gifta om ni ska adoptera tillsammans
    ni måste båda vara över 25 för att få ett medgivande
    ni måste också ha fast inkomst och ett bra boende. 
    om du går i tankarna att du vill adoptera så ställ dig i kö hos någon av organisationerna som finns det behövs oftast flera års kötid innan man får skicka ansökan till landet.
    okej! ja, han är ju sex år äldre än mig så han blir äldre än 25, men jag får hålla mig tills dess
    tack för råden, jätte gulligt :)
  • fabbemam

    Hej, härligt att höra att du redan planerar för en stor familj!
    Jag vill bara berätta att det är en mycket krånglig ocg dyr process att adoptera, ofta innebär det många år av väntan. Det är få som kan få biologiska barn som orkar med allt krångel en adoption innebär istället för att "tumla runt i sänghalmen" en skön stund. Men jag kan intyga att det är värt allt krångel i världen när man får sitt barn som då blir ens eget. Om du vill lära mer om adoption rekomenderar jag att du läser på organisationernas hemsidor. Du hittar alla på mia.eu

  • joy

    tack så mycket för svaret :)
    har alltid velat haft stor familj, och vänte tiden på en adoption, jag kan vänta 10 år om det skulle vara så :)
    den sidan ska ja titta in på nu, tack så mycket :)

Svar på tråden vill adoptera i framtiden