• Anonym (bruten näsa)

Ersättning för bruten näsa?

Ramlade illa i helgen och bröt näsan. Har skadeanmält till försäkringsbolag. Undrar bara om någon vet ungefär hur mycket man kan tänkas få i ersättning för sveda och värk?

• Svar på tråden Ersättning för bruten näsa?
  • Lady without tattoo

Du skall dokumentera skadan hos läkare men det har du väl gjort.Sedan skall du skicka det plus fotografier av skadan till förs bolaget.Sedan bedömer de om du är berättigad

Yrke: Leg pratkvarn
  • Anonym (bruten näsa)

ingen har sagt något om fotografering när jag ringde dem...

• Lady without tattoo
    Anonym (bruten näsa) skrev 2011-08-08 21:04:09 följande:
    ingen har sagt något om fotografering när jag ringde dem...
    Nej men sedan när det kommer till om det kommer att vli tal om ersättning så.
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Anonym (bruten näsa)

Tur att du skrev det igår, för jag fotade ansiktet efter det innan allt det blåa hann försvinna. Tack för tipset!

• seccasecca

Tror att vissa bolag ersätter först efter ett år.

• Anonym (bruten näsa)

Ja jag räknar inte med någon snabb ersättning. Brukar ta tid när försäkringsbolag är inblandade. Sveda och värk borde dock komma tidigare tycker jag...

• Anonym (Anonym)

HUr gick det, bröt nämligen näsan nyss och opererades idag, får ersättning för milen körde och kostnader hos läkare, Kan jag få ersättning för skadan? har olycksförsäkring hos svedea

• Anonym (Efter)
    Anonym (bruten näsa) skrev 2011-08-09 19:16:57 följande:

Tur att du skrev det igår, för jag fotade ansiktet efter det innan allt det blåa hann försvinna. Tack för tipset!

Det är ju hur det ser ut efteråt, när allt är läkt som ska fotas. Om du har vanprydande ärr. 
    Det kallas ärr-fotografering. 
    Hur det ser ut innan läkning är ointressant. 
Svar på tråden Ersättning för bruten näsa?