Födelsedagspresent till 3 åring, hjälp?
Min son fyller snart 3 år, tips på presenter, tack!!
Min son fyller snart 3 år, tips på presenter, tack!!
Valter fyller tre år på fredag och han har önskat sig tåg, tåg och tåg så... han får tåg, tåg och tåg.
Thomas tåg är favoriten.
Ska göra en Thomas tåg-tårta också.
Pussel,spel,sax,cykel,pärlor,böcker,värktyg (vi ska köpa riktiga fast till barn), filmer, studsmatta, grävmaskin ( sån man kan sitta på i sandlådan med spakar)
Våra grabbar fick en studsmatta utav oss. Kläder är ju alltid bra, en vanlig cykel kanske? Grävmaskin (sån man har i sandlådan och sitter på), traktor, pennor och block, filmer, cdskivor med barnmusik, ryggsäck till dagis, BRIO tågbana, leksakskök och mat,
Har han inga favoriter som typ Buzz Lightyear eller någon annan gubbe från någon film eller barnprogram? Då kanske han skulle gilla såna leksaker?
Stora bilar, lastbilar, tåg, bussar... helst med flak
...är vad min lillkille skulle jubla över.
Det hör nog till åldern, Sigrid var också tågtokig i den åldern (all räls och alla tåg vi har är egentligen hennes och Olivias så det är dags att ge Valter lite också)
Vi ska förresten åka till arvidsjaur på fredag eftermiddag och ÅKA tåg också! Ett stooort svart gammalt ånglok! Ungarna kommer att bli överlyckliga!
I treårsåldern brukar de ju dessutom börja leka på ett annat sätt, rollekar och lekar med en tydlig "handling" så då är ju docka och dockvagn en jättebra present. Eller en dockspis.
Är det ett speciellt tillfälle eftersom det är ett ånglok? Vi bor inte så långt därifrån så om det finns möjlighet skulle det ju vara fantastiskt att kolla på det.
Jag har köpt ett garage (somockså kan skjuta iväg bilarna, etc) med småbilar till och en bilmatta med vägar att ha på golvet. En 'dinousauriepark' med leksaksdinosaurier i plast tror jag också blir poppis.
Hej! Snart är det dax för presenter till min lilla stora treåring och 1½ åring (o:
Då vår högtid 'Id närmar sig med enorma steg (o: (o:
Och det lutar till Lego duplo, Fisher price chime time
(en klocka där man lär sig både analog/digital klocka)
och ett vattenlekbord. Men får se vad det blir i slutändan (o:
Fotbollsmål
Dockvagn
Pussel
Smyckespyssel
Mat/affär-grejor
Monchichi
Trehjuling
Tack Helene för tipset - vi kanske ses!
MIn treårige son blev alldeles förälskad i en Hello Kitty plastfigur :). Annars är det enbart traktorer som gäller, men böcker är ju också roligt, här är "Gruffalon" av någon anledning omåttligt populär!
Bilmatta är en bra grej, om han gillar bilar. Dockvagn gillas av både pojkar och flickar.