• Jaramla

berätta för mig om hur det är att bo i Strömstad!

Som rubriken lyder... vi funderar på att flytta till Strömstad! Men jag vet ingenting om staden. Vi behöver ordna med boende, men var skall vi bo? Vi vill gärna bo ganska centralt och vi vill gärna hyra. Lägenhet eller hus är oviktigt men vi behöver minst 4 rum. Vi behöver en bra förskola i närheten och en bra mataffär. Vad skall man tänka på? Är det mycket bilköer nånstans vill man ju kanske inte bo precis längs den vägen. Ja, ge mig all info ni kan tänka er! Är det trevligt att bo där?!

• Svar på tråden berätta för mig om hur det är att bo i Strömstad!
  • LilaFjäril

Hyra finns inte om ni inte lyckas hitta något privat. Oslovägen har ofta köer när det är sommar eller storhelger. Annars är det ju en liten stad så det är ju inte så långt till något.

• Jaramla

åh, tack för svar!!!

jag hittade två hyresvärdar på nätet - men det kanske är omöjligt att få lägenhet på det sättet? det spelar ingen roll om det är andra hand eller, bara det är på minst ett år i taget. är det nära till allt oavsett var man bor i stan menar du? jag gillar inte att vara bilberoende utan vill gärna kunna cykla till och från dagis/affärer och så.

• Pettson72

har bara semestrat i Strömstad men uppe på höjden( glömt namnet) finns ju många trevliga områden, liten mataffär bakom Kaptensgatan och cykelavstånd till centrum där det väl finns en stor ICA/Konsumhall.
    verkar lugnt och trevligt där tycker jag och många fina parker och båtliv. just det ja, stort köpcentrum längre bort vid oslovägen ja...

Svar på tråden berätta för mig om hur det är att bo i Strömstad!