• Anonym (jobb)

Lagerarbetare lön?

Ska på intervju nu som lager arbetare,ha ingen erfarenhet men ska isf jobba för media market,nån som vet vad lön ligger på för en ny börjare?nån som jobbar som lagerarbetare hur är de?
    På intervjun vad tro ni de ställer för frågor behöver va lite beredd:) detta är en stor chans för mig som ensamstående att kunna få allt gå ihop sig

• Svar på tråden Lagerarbetare lön?
  • Anonym

Japp jag jobbar på lager, ställ vilken fråga du vill så svarar jag bäst jag kan

• Anonym (jobb)

åå tackar:
     1.som tjej ofaren av lager arbetar vad få ja göra?sätter dom en på världens tungaste saker? :)
     2.På intervjun vad kommer dom ställa för frågor tro du?de kommer va 2 intervjuer(varför?)
     3.Va ligger månadslönen på/timlönen?för de ska man väl inte fråga om eller :)

Ha säker mycket frågor men skriv annars lite om arbetet,trivs du,är de tjeje på dit jobb med?

• Anonym
     1.som tjej ofaren av lager arbetar vad få ja göra?sätter dom en på världens tungaste saker? :)

Dom kommer inte sätta dig på de jobbigaste sakerna direkt. Dom kommer säkerligen först ha dig på platser de anser att du klarar av som ny och kolla läget hur du fungerar m.m. Efter inlärningstiden kommer de nog förvänta sig lite egna initiativ och att du kan ha många bollar i luften. Då kommer du nog få göra de tyngre sakerna. Är det truckkörning med i jobbet?

2.På intervjun vad kommer dom ställa för frågor tro du?de kommer va 2 intervjuer(varför?)

Om du är en person som klarar press och stress. Om du kan köra truck (vet inte om det är ett lager med truck men vi har det och det är vårt bästa och enda arbetsredskap, utan den så är man körd helt enkelt). Sen kommer de nog kolla läget hur du verkar som person, alltså öppen för gemenskap, social... Ja, det kan vara lite vad som.
    Två intervjuer hade vi också, första går ut på att känna läget på personen, vad har du för erfarenheter, passar du för jobbet?
    Andra intervjun var mer ingående, då gick de verkligen in på vad jobbet betyder och hur företaget funkar. De personer som kommer till intervju 2 är de som är intressanta för anställning. Alla kommer inte till andra, bara de som de kan tänkas anställa.

3.Va ligger månadslönen på/timlönen?för de ska man väl inte fråga om eller :)

Lönen kan variera, hur mycket som helst. Det beror på helt vilket företag eller så du jobbar på. Jag jobbar inom IKEA och då är det en viss lön och sen inom media markt vet i tusan vad de har för löner.

Så, det var så för mig på alla intervjuer jag varit på. Jag är också tjej, kör stora truckar och jobbar med bara grabbar. Du klarar det fint säkerligen Lycka till !!
  • Rakad Apa

När jag jobbade som lagerarbetare i Sverige så låg lönen på ca 20.000 innan skatt, men det varierar ju på olika arbetsplatser.

• Anonym (jobb)

ja kör inte truck aldrig gjort men inte rädd för lära mig,ja skickade bara in mitt cv där ja ha jobbat näåstan bara inom vården och de antog mig,så hoppas de ha truck utbildning eller nåt..kommer dom fråga som nämna 3 saker som är positiva 3 negativa eller mindre om sig själv?så nervös,ska ha 2 referenser ha min chef inom handikapps omsorgen samt en ja va assistent åt,ta dom hårt på detta?ha ju inga andra..

• Anonym (jobb)

När man lämnar referenser räcker det man skriver deras titel samt namn och adress?

• Anonym (jobb)

vilka tider brukar de vara man jobbar,helger med?vet de kan beror arbetsplats men hur ha ni på eran?? :)

• Anonym (Ref)
    Anonym (jobb) skrev 2011-08-09 09:32:38 följande:
    När man lämnar referenser räcker det man skriver deras titel samt namn och adress?
    Nej, namn och telefonnummer räcker. De vill ju ringa upp referensen, vad ska de då med adressen till?
  • Anonym (...)

Nu har jag själv inte arbetat på lager, men maken har i flera år. Lönen beror ju helt på, han hade 20 500 i lön, efter att ha varit där i 6 år. Arbetstider beror ju även det på, han jobbade 7-16 men har idag sökt jobb där det är skift.
    Om de inte erbjuder utbildning till truckkort så kan du eventuellt kontakta komvux och höra med dem om de har utbildning till det.

Svar på tråden Lagerarbetare lön?