• Marre61

Socialen har förstört både mtt och min sons liv

Har en son som nu är 16 år och som inte mådde så bra för några år sedan så vi försökte söka hjälp via socialen men istället blev han jourhemsplacerad i februari 2010 tills sommaren då var allt bra, men sedan hade han träffat en tjej som var fem år äldre och drack mycket, i och för sig mycket trevlig i början men sedan blev det nog mer åt andra hållet troligen på grund av svartsjuka, hon kunde aldrig släppa min son. Efter en fyllresa på en båt så "lurade" de iväg min son utan sina saker (kläder och väska). Har inte sett honom sedan dess och det var den 25 september 2010. De har hittat på och förtalat mig så jag är inte värd vatten. Vet inte vad jag ska göra har gjort allt. Kommer troligen aldrig mer få se min älskade son samt vetskapen att han far till. Själv är jag sjukskriven och mår mycket dåligt samt troligen lever jag inte så länge till om jag inte reder upp detta inom snar framtid och åtminstone får träffa min son en gång ensam och prata igenom allt, inte ens det har jag fått göra under dessa månader. Har även en kompis som lurat mig på cirka 30 000,00 så allt är mycket jobbigt. Men saknar min älskade son mycket och speciellt när det är jul och födelsedagar att man inte kan köpa några presenter, aldrig äta någon god middag tillsammans, aldrig så ut och ta en sushi som han älskar. Har även svårt att gå på platser som vi varit på och haft kul tillsammans på tidigare. Men jag hoppas verkligen att socialen, min sons tjej med familj är riktigt nöjda när de förstört på detta sättet för oss. Snart har min son ingen mamma kvar heller i livet.

• Svar på tråden Socialen har förstört både mtt och min sons liv
  • Anonym

Hur är socialen skyldiga till att sonen saknas menar du?

Vad säger tjejen och hennes familj om att sonen saknas? Är hans försvinnande polisanmält?

• Waldo

Socialen har lurat dig
    Sonens flickvän har vänt honom mot dig
    Sonen har varit mystiskt borta sedan ett år tillbaka utan att du gjort något
    En vänt har lurat dig på pengar
    "svärfamiljen" är elaka, det vet du, men du vet inte var sonen är
    Själv dör du säkert snart martyr som du är

Oj oj oj, hela världen är emot dig, själv har du inget som helst ansvar för ditt liv och det som händer dig
    Det måste vara skönt att kunna skylla på att det är ALLLA ANDRAS FEL när något händer

• Anonym (?)
    Waldo skrev 2011-08-09 12:01:48 följande:
    Socialen har lurat dig

Oj oj oj, hela världen är emot dig, själv har du inget som helst ansvar för ditt liv och det som händer dig
    Det måste vara skönt att kunna skylla på att det är ALLLA ANDRAS FEL när något händer
    Vad menar du att hon ska göra?

------------
    ts, detta låter inte alls bra, men jag är inte säker på att jag hänger med.. Har du INGEN aning om vart din son är? har ni inte ens pratat på ett år? vad säger flickvännen?

Du måste ringa psyk snabbt och få prata.. Du kan inte må såhär.

Styrkekramar!
  • Kattdamen

Okej, jag måste bara fråga. Är du förståndshandikappad? Kan det vara därför du inte får ha din son hos dig?

• Anonym

Soc kan ju inte lastas för vad flickvännen med familj har gjort?

Vad säger polisen, är flickvännen med familj + din son spårlöst försvunna?

• Waldo
    Anonym (?) skrev 2011-08-09 12:11:56 följande:
    Vad menar du att hon ska göra?

------------
    ts, detta låter inte alls bra, men jag är inte säker på att jag hänger med.. Har du INGEN aning om vart din son är? har ni inte ens pratat på ett år? vad säger flickvännen?

Du måste ringa psyk snabbt och få prata.. Du kan inte må såhär.

Styrkekramar!
    Du kan inte mena allvar med den frågan!
     Jag väljer att tro att du bara spelar idiot, men ska ge dig svar eftersom du frågar

Är ens barn försvunnet lämnar man in polisanmälan så att dom kan leta

Är barnet försvunnet från ett familjehem som det verkar här så kopplar man in socialen och låter dom reda ut sin skit

Är man inte nöjd med socialen så pratar man med det, man begär ut alla handlinga, man överklagar och man begär möten, man begär att få prata med handläggarens chef osv

Är barnet påväg utför kan man även koppla in bup, psykologer för att reda ut andra möjligheter

Man samarbetar med skola kuratorer osv

Eftersom det finns en svärfamilj tar man kontakt med det inte för att reta sig på den utan för att ta reda på varfan ungen håller hus. Om dom inte svarar ordentligt åker man personligen dit för att få ett svar

Man ringer flickvänner och börjar rota och ringa bland vänner

Är man lurad på pengar lämnar man in ett föreläggande till KFM så att pengarna drivs in och man får dem tillbaka

Finns det något kriminellt bakom så lämnar man in en polisamnälan

Är man verkligen sjuk går man till läkare och får en diagnos, man sitter inte och gissar.
    Man får en behandlingsplan och följer den så att man får ett fullvärdigt liv

Och om man verkligen är döende SÅ ANVÄNDER MAN ALDRIG ALDRIG DET I EN DISKUSION FÖR ATT VINNA SYMPATI

Så det är vad varje sund människa hade gjort för att få rätsida på sitt liv.
    Det är vad varje människa hade gjort för länge sedan, medans detta har pågått i över ett år utan att något har hänt
    Så vad menar du egentligen med vad TS ska göra!?!
  • Anonym
    Waldo skrev 2011-08-09 12:40:40 följande:
     Jag väljer att tro att du bara spelar idiot, men ska ge dig svar eftersom du frågar

Är barnet försvunnet från ett familjehem som det verkar här så kopplar man in socialen och låter dom reda ut sin skit

Är man inte nöjd med socialen så pratar man med det, man begär ut alla handlinga, man överklagar och man begär möten, man begär att få prata med handläggarens chef osv

Är barnet påväg utför kan man även koppla in bup, psykologer för att reda ut andra möjligheter

Eftersom det finns en svärfamilj tar man kontakt med det inte för att reta sig på den utan för att ta reda på varfan ungen håller hus. Om dom inte svarar ordentligt åker man personligen dit för att få ett svar

Är man lurad på pengar lämnar man in ett föreläggande till KFM så att pengarna drivs in och man får dem tillbaka

Är man verkligen sjuk går man till läkare och får en diagnos, man sitter inte och gissar.

Och om man verkligen är döende SÅ ANVÄNDER MAN ALDRIG ALDRIG DET I EN DISKUSION FÖR ATT VINNA SYMPATI

Det är vad varje människa hade gjort för länge sedan, medans detta har pågått i över ett år utan att något har hänt
    Jag håller helt med om att göra polisanmälan, men det andra du räknar upp kan vara svårt/omöjligt att orka om man inte är frisk/har något funktionshinder.
  • jeppsson
    Waldo skrev 2011-08-09 12:40:40 följande:

Så klockrent skrivet!
    Håller med i varenda påståeende!
    Kanonbra!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-09 12:42:46 följande:
    Jag håller helt med om att göra polisanmälan, men det andra du räknar upp kan vara svårt/omöjligt att orka om man inte är frisk/har något funktionshinder.
    Är det svårt/omöjligt att göra ska man inte klaga på att soc hjälper heller. Ingen har förstört ts liv även om hon själv väljer att tro det.
  • Bemidii

Hon orkade väl inte svara på ert fördömande, när hon sökt sin hit för att få tröst och sympati

• Anonym (FU)
    Waldo skrev 2011-08-09 12:01:48 följande:
    Socialen har lurat dig

Visa lite sympati för fan! Herregud.
  • Rosenöga
    Bemidii skrev 2011-08-11 06:53:28 följande:
    Hon orkade väl inte svara på ert fördömande, när hon sökt sin hit för att få tröst och sympati
  • jeppsson
    Bemidii skrev 2011-08-11 06:53:28 följande:
    Det kan vara svårt att stötta, råda och förstå vissa när dom så taggade går in med endast hat, aggresioner, bitterhet och minimal insikt om vad dom själva kan ha för del i det som hänt....
    Sympati och respekt kan man helt klart visa men det krävs "Two To Tango".....
  • Rosenöga

Många startar en tråd när de är upprörda. Då blir det hat, bitterhet och aggressioner. Ibland hjälper det att bara få skriva av sig och ibland behövs det förståelse från omgivningen.

Det går inte att få fram hela problematiken i några rader i en trådstart. Om man inte skrämmer bort TS brukar det komma fram fler detaljer småningom som gör att man förstår bättre. 

• Anonym

vissa h'r  är inte ute efter att ge råd och stöd...utan bara ute efter att förlöjliga människor med diverse olika problem.

• jeppsson
    Anonym skrev 2011-08-25 19:34:51 följande:
    vissa h'r  är inte ute efter att ge råd och stöd...utan bara ute efter att förlöjliga människor med diverse olika problem.
    Men att ge råd och stöd innebär väl i alla fall inte att man per automatik alltid håller med om allt i alla lägen!
Svar på tråden Socialen har förstört både mtt och min sons liv