• Anonym (jäkla oro)

vecka 34 och minskade fosterrörelser...

Idag har bebisen knappt rört sig.. den har buffat lite då och då,, men inte alls som innan.. den brukar vara jätteaktiv.. visst, vissa dagar är den lugnare än andra, men jag blir så himla rädd och orolig att det ska vara något.. var inne på förlossningen förra veckan, så ville inte vara den där "nojjiga mamman"... var likadan med dottern i magen..

Sen satt jag SÅKLART inne på "förlorat barn" forumet och läste.. om barn som fått navelsträngen runt halsen och dött.. att bebis först blev slö, sen dog... åååå jäkla skitoro..

har haft två dödsfall i familjen denna graviditeten, så är så himla rädd att jag ska behöva förlora en till.. det har tagit mig så hårt.. känns som allt drabbar mig, om ni förstår.

• Svar på tråden vecka 34 och minskade fosterrörelser...
  • eldflugan

Barnen brukar bli lugnare i magen runt den tiden för de får mindre plats o röra sig på. Men ring en bm o be om en koll iaf.

• Arwids mamma

Förstår att du är orolig men säkert är det ingen fara. Tänk på att bebisen har så mycket mindre yta att röra sig på ju mer den lille växer :)!
    Ring förlossningen och berätta hur du känner så kan de säkert lugna dig! Du kanske tom får komma in och göra ett ultraljud (det fick jag göra)!

Lycka till!

• LillaMjau

Jag har läst nyligen att det är en myt att det blir minskade fosterrörelser i slutet. Rörelserna ändras men ska inte bli färre. Eftersom jag är en sjukt nojjig person hade jag skitit i om förlossningen tyckte jag var jobbig. Hellre en gång för mycket än en gång för lite säger jag. Jag skulle ha ringt.

• Zemra

Jag hade precis samma i sön men jag kollade upp det igår. Läkaren på förlossningen sa att det skulle vara minst 10 olika tillfälle på 12 tim när bebis rör sig, sen spelade det ingen roll om de va lugna rörelser el ordentligt bök i magen. Men du kan alltid vända dig till fl om du är mkt orolig så får du säkert komma in och kolla upp det. 

• Anonym (jäkla oro)

, tack så mycket för era svar så snabbt! 

Jag gjorde ett ultraljud förra veckan på förlossningen och då såg allt bra ut förutom en väldigt stor bebis, och navelsträngen låg fint och hade bra flöde.. jag är så himla känslig just nu bara.. Ska in den 29 augusti för ett till ultraljud och få tid för igångsättning..

jag känner bebisen just i skrivande stund ha hicka..och det har ju varit rörelser, inte dom stora som de brukar vara,, men små,små rörelser då och då,,  kan den ha ändrat läge lite just idag? får alltid tankar direkt att den blivit dålig/sjuk, därför den rör sig "slött"...

Dumma tankar,,, Sa till mig själv att inte vara lika orolig denna gången,, sen hände dom där dödsfallen som tog knäcken på mig.. så ibland kan jag tänka "men nu kan det inte hända något mer, den här bebisen kommer stanna hos oss"

Svar på tråden vecka 34 och minskade fosterrörelser...