• Jennolinnea

Peppar el. tvål i munnen !?!?

Var för några dagar sedan på besök hos en bekant som beklagade sig över sin 5-åring som bara svor och var otrevlig enligt henne. Hon berättade att hon "blivit tvungen" att flera gånger sätta peppar på hans tunga och tvätta hans mun med tvål. Detta skulle alltså vara i uppfostringssyfte. Jag blev så paff så jag visste inte vad  jag skulle säga. Nu kan jag dock inte sluta tänka på detta. Det här är väl ändå inte rätt?? Finns det många som gör så här?

• Svar på tråden Peppar el. tvål i munnen !?!?
  • Abbans mamma

Jag skulle aldrig få för mig att göra så, tycker det e sjukt.

• viseversa

Nej det är inte rätt. Det är väldigt kränkande. Om någon hade tvålat in hennes mun när hon svor hade det nog blivigt ett jävla liv på henne. varför ska det vara okej att göra det på sitt barn?

• Kazeer

Nej, det finns inget som är rätt i att göra så mot ett barn. Det är kränkande och absolut avskyvärt att en vuxen gör så mot sina barn Demon

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hallonkakan

Har faktiskt också hört att några bekanta gjort så. Jag anser själv att det måste finnas något annat sätt att "uppfostra" barn på och deras ovårdade språk som kan förekomma. 

• nillasjoberg

Usch fy, jag blir så otroligt ledsen när jag hör/läser sånt här :(
    Hur man man tro att det skulle vara bättre än någon annan uppfostringsmetod?
    - exv. en krona i en burk, eller liknande...vad man nu tycker.

För mig skulle detta klassas som misshandel, eller iaf. kränkning! Kraftig kränkning!
    USCH! FY PÅ DESSA MÄNNISKOR!!!

• LillaNovaK

Fy fasen!! Vilken oerhörd kränkning av barnet.

Man kan ju för övrigt undra var barnet lärt sig svära. Föräldrarna verkar ju inte leva som de lär...

• vampyria2

Nej då är man en sjuk liten människa, säg i från nästa gång att man inte får göra så mot barn.

• Lady Dahmer
    Det klassas som aga och är olagligt och kränkande.

För övrigt så fattar jag inte problemet. Mina barn får svära. Vi gör ingen grej av det. Jag svär ju som fan själv så då kan jag ju inte ha andra regler för ungarna och svordomar är ju bara ord. Ord som faktiskt i mångt och mycket BERIKAR och förstärker språket.

Dock så svär min stora unge väldigt väldigt sällan. Antagligen för att det liksom inte ägnas nån energi till det här.
    Är hon otrevlig så pratar vi om det; varför hon är sur eller grinig och att jag inte tycker om det.  
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra!
  • aussiemia
    Lady Dahmer skrev 2011-08-11 07:41:56 följande:
    Det klassas som aga och är olagligt och kränkande.

För övrigt så fattar jag inte problemet. Mina barn får svära. Vi gör ingen grej av det. Jag svär ju som fan själv så då kan jag ju inte ha andra regler för ungarna och svordomar är ju bara ord. Ord som faktiskt i mångt och mycket BERIKAR och förstärker språket.

Dock så svär min stora unge väldigt väldigt sällan. Antagligen för att det liksom inte ägnas nån energi till det här.
    Är hon otrevlig så pratar vi om det; varför hon är sur eller grinig och att jag inte tycker om det.  
    Precis så gör vi också. Man tar udden av ordet/situationen och det är ju inge kul att svära om ingen reagerar.

Peppar på tungan? Gräsligt.
Svar på tråden Peppar el. tvål i munnen !?!?