Vi födde där 101010 och det enda negativa vi har att säga var att de inte trodde på mig riktigt. Ringde och ville åka in då vi hade täta värkar... Men eftersom jag var förstföderska så "SKA" det ju ta 16-18 timmar och inte 6 tim som det tog för oss. Vi kom iaf in vid 3.20 efter tre tim värkarbete... Kom in och fick göra ctg.. Bm kom in och sa "du har verkligen täta värkar", sen kom läkaren in och sa "du har täta värkar men inte så starka. Det visade sig att ctg:n satt lite knas så den reagerade inte under värkarna.
Vid 5 konstaterade de att jag var öppen 8 cm (hade krystvärkar då dottern låg lite halvt i ansiktsbjudning och handen på kinden) och en timme senare är hon ute. När de väl tog oss på allvar var de guld värda! Om ett halvår är det dags igen och ska skriva i mitt förlossningsbrev att jag ska få komma in när JAG vill och inte gå efter deras mallar- vi har dessutom en timme att åka så jag har ingen lust att föda i bilen.
Och efter förlossningen var de också guld- fastän det var precis i skiftbyte var det massor med folk i rummet då jag förlorade 1.6 l blod. Två skift och en läkare som tog hand om mig...
BB var däremot trist...