• Vuxen87

Nu börjar jag med basilikate :) Följas åt?

Jag kommer in i vecka 37 imorgon och skall nu börja dricka basilikate :)

Detta är min tredje graviditet, BF 7 september och barnet sägs vara stort så jag hoppas verkligen att basilikan ger en effekt så att jag eventuellt kan föda lite tidigare.
    Jag vet inte om jag väntar flicka eller pojke!

Jag har inte haft några onda förverkar alls så detta kan ta ett litet tag, men blir intressant och se om det faktist hjälper eller funkar överhuvudtaget.

Jag har provat stimulera bröstvårtorna, ha sex, cykla, städa men inget har gjort att jag ens kännt av en enda värk..

Fler som vill följas åt och se om basilikan ger effekt?
    HIttade en intressant sida där det står litet om örter ;)

Här är receptet jag letade fram :

Förlossning

Basilikate
    För att sätta igång en förlossning dricker man te på basilika. 3 tsk torkade blad per kopp. Lägg de i kokande vatten och låt dra i 10-20 min. Drick 3-4 koppar per dag (7,5-10 dl)
    Använd även ingefära för att skynda på förlossningen om den drar ut på tiden.
    Basilika bör som te endast drickas inför förlossningsdags eftersom den kan sätta igång en förlossning. Kan med fördel alltid användas som krydda i maten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 18:46
    Hej

Jag har knappt sovit inatt :) Jag var igår på sjukhuset och på tisdag sätter de igång mig om inget händer...
    Kan berätta att jag har sammandragningar mellan 10-15 minuter men dom ökar inte i styrka så det är väl knappast något på G...kanske träning :)

Nu går jag och käkar kladdkaka
  • Svar på tråden Nu börjar jag med basilikate :) Följas åt?
  • Vuxen87

Funkar kanske eller inbillar jag mig?

Jag har druckit 3 koppar basilikate och nu är magen som en spänd boll och jag har ont i nedre delen av ryggen...eller är det bara en tillfällighet?

• tingis

måste det vara torkade blad? :)

• Vuxen87

Jag använde bara vanlig basilikakrydda från kryddhyllan och använde lika mkt som ca 3 blad per kopp...
    Ingen aning om det måste just vara torkade blad :)

• tingis

okej. Hade inte hört om basilika te förr, men jag har 12 dagar till Bf,
    och jag har basilikablad i skafferiet så tänkte om jag kunde använda de :)

• Vuxen87

Det kna du säkert ;)

Hoppas detta håller i sig, eller åtminstånde förkortar tappen!

• tingis

Ja de hoppas jag med! Man är ju grymt övervänt :)
    Har du hört om någon det fungerat för då? Eller som TROR det är te:et som gjort sitt? :)

• Vuxen87

Ja det fanns en tråd för ganska länge sen här på familjeliv...

• Vuxen87

Kan berätta att jag haft nu under kvällen värkar som gör lite ont...
    Det betyder ju inte att något är på G men tydligen hjälper det lite traven för mig.

Det skulle vara roligt och se om det funkar på någon annan också?
    Nu kokar jag mitt te igen :P

Ikväll planerar jag att dricka 4 koppar...

• spontaneous86

Jag hejar på er! Hört att det skall smaka jätte äckligt, är det de? Smakar det lika gott som hallonbladste har precis börjat dricka det...
    Ska bli kul att se om det funkar då kan det ju vara värt att prova när jag kommer dit! :) 

• SHC

Åh jippie, vill också prova!  Vart kan man köpa dessa basilika blad? Vanlig mataffär? :D

Svar på tråden Nu börjar jag med basilikate :) Följas åt?