Nu börjar jag med basilikate :) Följas åt?
Jag kommer in i vecka 37 imorgon och skall nu börja dricka basilikate :)
Detta är min tredje graviditet, BF 7 september och barnet sägs vara stort så jag hoppas verkligen att basilikan ger en effekt så att jag eventuellt kan föda lite tidigare.
Jag vet inte om jag väntar flicka eller pojke!
Jag har inte haft några onda förverkar alls så detta kan ta ett litet tag, men blir intressant och se om det faktist hjälper eller funkar överhuvudtaget.
Jag har provat stimulera bröstvårtorna, ha sex, cykla, städa men inget har gjort att jag ens kännt av en enda värk..
Fler som vill följas åt och se om basilikan ger effekt?
HIttade en intressant sida där det står litet om örter ;)
Här är receptet jag letade fram :
Basilikate
För att sätta igång en förlossning dricker man te på basilika. 3 tsk torkade blad per kopp. Lägg de i kokande vatten och låt dra i 10-20 min. Drick 3-4 koppar per dag (7,5-10 dl)
Använd även ingefära för att skynda på förlossningen om den drar ut på tiden.
Basilika bör som te endast drickas inför förlossningsdags eftersom den kan sätta igång en förlossning. Kan med fördel alltid användas som krydda i maten.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 18:46
Hej
Jag har knappt sovit inatt :) Jag var igår på sjukhuset och på tisdag sätter de igång mig om inget händer...
Kan berätta att jag har sammandragningar mellan 10-15 minuter men dom ökar inte i styrka så det är väl knappast något på G...kanske träning :)
Nu går jag och käkar kladdkaka