• jessica1979

Sista minuten i november

Hej!
    Vi ska gifta oss i November och har planer på att ta semester veckan efter och försöka få tag på ngn sista minuten resa till något trevligt ställe. Ni som garanterat är mer bevandrade än jag på det här med resor, vad  får man räkna med i kostnad och vart åker man om man vill ha det varmt och skönt i mitten på november?

• Svar på tråden Sista minuten i november
  • tre guldklimpar

Egypten, Kanarieöarna, Thailand, Mexiko m fl.

Har bara varit i Egypten och Kanarieöarna och Egypten är helt klart min favorit. Garanterad sol, billigt, trevligt folk och framför allt fantastisk snorkling.

Vi ska till Egypten nu i december ( två vuxna, en tonåring och två barn ) och vi betalar 30 500 för två veckor med Allinclusive på ett bättre medelklass hotell. Riktigt bra pris. 

• Julia82

Vi var på gran canaria i nov förra året, gifte oss där :) Det är som svensk sommar där då, 20-25 grader på dagen, 15-20 på natten. Vi hade otur då de stormade och åskade två dagar, men annars var det toppen.
    Thailand ska väl va bra väder då tror jag, har vart där två gånger i februari och i mars. Helt underbart land om man bortser från fattigdomen. Trevliga människor, underbara stränder, sol och varmt. Och billigt. Resor dit i nov är dessutom rätt billigt.
    Jag och min man pratar också om att resa i vinter. Jag skulle gärna åka till Dubai, verkar som ett coolt ställe. Har kikat på resor dit, och verkar vara hög standard på alla hotell.
    Hoppas du hittar nått som passar :)

• Julia82

Till Gran Canaria åkte vi med Fritidsresor. Annars har vi alltid köpt flygstolar och rest på egen hand.

• mia maria

Vill ni åka någonstans "nära" så är det som ovan har skrivt Kanarieöarna o Egypten som gäller.

Vet dock ej hur det är med s.k sista minuten i november.
    Nu under sommaren så är det inte alls något billigt att resa sista minuten; det brukar vara billigt i slutet av maj/början av juni, o sen alldeles kring skolstart. men sen tar det fart o blir dyrare igen.
    Vet inte hur det ser ut i november eftersom jag hittills mest intresserat mig försommarresor, men många ggr så är det iaf billigare att boka i förväg än att vänta på en sista minuten, som till syvende o sist inte alls blir så billig.

• jessica1979
    tre guldklimpar skrev 2011-08-13 10:48:47 följande:
    Egypten, Kanarieöarna, Thailand, Mexiko m fl.

Har bara varit i Egypten och Kanarieöarna och Egypten är helt klart min favorit. Garanterad sol, billigt, trevligt folk och framför allt fantastisk snorkling.

Vi ska till Egypten nu i december ( två vuxna, en tonåring och två barn ) och vi betalar 30 500 för två veckor med Allinclusive på ett bättre medelklass hotell. Riktigt bra pris. 
    Vilket bolag reser ni med i december?
  • tre guldklimpar

Vi reser med Apollo och tyckte vi fick ett kanonpris. De flesta vi känner med tre barn betaler mellan 45 000 och 60 000 för motsvarande resa.

• Emzz

För två år sen åkte jag och en kompis på sista minuten till Egypten El Gouna 1 vecka, 4500 fick vi betala var.
    Då bodde vi i lägenhetshotell. El Gouna är ju myyycket lugnare än tex hurghada, så vi man bara slappna och och inte festa eller bli störd av försäljare som hugger tag i en på gatorna är El gouna underbart :)

om ni åker till egypten, missa inte defilnturen :) simma med delfiner är underbart :)

finns ju självklart barer och resturanger, inte så mycket som på fest ställen, men man kan fortfarande ha kul och släppa loss, och taxi in till hurghada kostar väl runt 30 kr har jag för mig, I El Gouna är det samlat på två ställen, marina och downtown, men resten av stället är lungt och underbart :D

5 okt är var det 27-28 grader i havet, och 35 grader i skuggan på dagen och ca 20 på natten, alla rum och alla hotell har AC :)        

Svar på tråden Sista minuten i november