• Anonym (anti)

Hur använder ni Anti (munsår)?

Jag undrar hur ni använder Anti/Vectavir på munsår. Smörjer ni ett tunt lager ("gnider" in det) eller lägger ni på ett tjockt lager?

Har letat info, men hittar ej hur mycket som skall användas. 

• Svar på tråden Hur använder ni Anti (munsår)?
  • Kalasbraigt

Tunt lager! Men jag rekommenderar plåstren till dig, använde anti i en vecka och de spred sig men med plåster var de borta på 3 dagar. De syns verkligen knappt inte heller.

• Anonym

Tunt lager. Men för mig funkar det bäst med nagelbandskräm från Aco =)

• Anonym (anti)

nagelbandscreme?! nu blev jag nyfiken. hur kan det fungera?

• Jesper f
    Kalasbraigt skrev 2011-08-09 21:59:27 följande:
    Tunt lager! Men jag rekommenderar plåstren till dig, använde anti i en vecka och de spred sig men med plåster var de borta på 3 dagar. De syns verkligen knappt inte heller.
    Törs jag gissa att du baddade omkring med ett st finger påstruket anti ovanpå munsåret? Förmodligen var det du själv, inte anti:n i sig som spred viruset.

TS, du ska stryka på tunt, men använd en bomulls topps, INTE peta omkring med fingrar. Och behandla ENBART det området där du ska stryka på anti med den toppsen, sen skall den ovillkorligen omedelbart kasseras ( EJ i toaletten dock ). Kommer du att bli bättre om ett par, tre dagar+
  • Anonym (nagelbandskrämen)
    Anonym (anti) skrev 2011-08-09 22:07:46 följande:
    nagelbandscreme?! nu blev jag nyfiken. hur kan det fungera?
    ;) det vette tusan men det gör det!
  • smilet

Tycker personligen att Zovirax är västländers bättre än Anti! Samma verksamma ämne, men med en lite annan konsistens, det känns som om det sitter kvar längre på läppen. Anti har en förmåga att bli rinnig efter en liten stund.

Är också nyfiken på det där med nagelbandskräm?!? Aldrig hört, och har testat allt från tandkräm till aceton

• smilet

Västländers ska det ju inte stå, höhö.. Hästlängder menar jag ju *blä för stavningsgrejen på telefonen*

• Anonym (anti)

jag applicerar alltid med tops, men har väl alltid trott att det är ett tjockt lager som gäller. nu vet jag bättre dock, tack! blir så ledsen, har inte haft munsår på säkert ett helt år. men så fick jag ett rejält magkatarrs-anfall och då var det kört. känner mig så förbannat äcklig!

• Anonym (nagelbandskrämen)
    smilet skrev 2011-08-09 22:15:53 följande:
    Tycker personligen att Zovirax är västländers bättre än Anti! Samma verksamma ämne, men med en lite annan konsistens, det känns som om det sitter kvar längre på läppen. Anti har en förmåga att bli rinnig efter en liten stund.

Är också nyfiken på det där med nagelbandskräm?!? Aldrig hört, och har testat allt från tandkräm till aceton
    Alltså. Jag hittade inte min Anti en gång när jag hade munsår som gjorde att jag knappt kunde gapa. Så fann jag istället en tub nagelbandskräm som gick ut 1991 (min kille bryr sig inte om utgångsdatum, och använder inte nagelbandskräm) så då provade jag lite av den. Antagligen har det blivit nåt jox av åren, eller så är det någon bra substans inuti, för det gjorde susen!! =)
    (har dock köpt ny nagelbandskräm för att inte slösa guldet, men det hjälpte inte lika bra, det måste vara vit kräm inte genomskinlig)
Svar på tråden Hur använder ni Anti (munsår)?