• telefon

Kappahls dopklänning? 4 månaders....

Hej!
    Jag har precis köpt Kappahls fina dopklänning.  Tanken är att man dotter ska döpas några dagar efter att hon blivit 4 månader och då bör hon kanske precis ha börjat med stlk 68. Dopklänningen är i i one size. Finns det någon som använt den och vet hur stor den är och om den passar 4 månaders?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kappahls dopklänning? 4 månaders....
  • HASP

Om du redan har köpt den så kanske du kan ta en body i strl 68 och jämföra med klänningen om den ser ut att vara jämnstor med den?

• tottiboll

Hej! Jag har precis köpt denna dopklänning (antar att det är samma de här året också på Kappahl) o min dotter ska döpas när hon är ungefär 5månader, hur gick det för dig, passade den på din dotter då hon var 4månader? provade den nu och den är ju inte så jätte stor men dom kanske inte växer så jätte mycket just runt halsen, hon är 2månader nu. Hoppas du ser det här, vore bra att få veta hur den passade på din dotter :) 

• smartester

Jag var förbi kappahl på drottninggatan och frågade en dam som jobbade i barnavdelningen. Hon sa den passar från 56 till 80. Inte nyfödda och inte ettåringar. Jämförde med en 68 body, den är bredare än den. Jag skall döpa.min dotter 1.september, tänkte köpa denna imorgon. Hon är 6 månader och en typisk 68 storlek.. Passar den henne passar den garanterat era :)

• telefon

Hej på er ! Vad kul att ni också ska ha kappahls dopklänning. Jag tycker verkligen att den är superfin!  Klänningen passade pefekt på min 4 månaders bebis då hon döptes. Tog fram den nu och provade den på min 14 månaders bebis (!!!!) och.... den är lite tajt över bröstet men den skulle funka vid ärmar och hals utan problem! Hoppas ni får ett trevligt dop!

• LindaSundberg2

Finns dessa i år också alltså? Har kollat kappahls hemsida men hittar inte :/ Vill någon länka till den? :)

Svar på tråden Kappahls dopklänning? 4 månaders....