• Godisgris

Ving vs Fritidsresor. Kamala vs Khao Lak

Hej hej!

Sitter nu här med ett lyxproblem.
    Jag och min familj planerar resa till Thailand i vinter, och har kommit fram till att vi gärna vill åka till ett charterhotell med barnklubb. Vi har tidigare varit på Vings hotell i Bangtao och var väldigt nöjda med det, men tycker att det är roligt att åka någon annanstans ändå.

Egentligen ville jag nog åka lite längre ifrån Phuket denna gången. Jag inbillar mig att det är lite mindre kommers längre bort, och att det nog är lite billigare med mat, shopping etc. ju längre ifrån man är. (rätt eller fel?)

Men jag får också en känsla av att Vings hotell känns mer på något sätt, än Fritidsresor. Alltså, mer barnshower, mer aktiviteter, mer platser för barnen att vara. 
    Eller så är det för att jag varit på ett Sunwing, och därför vet att det är ruggigt bra?
    Någon med erfarenheter av bägge som kan jämföra?
    Eller någon som kan berätta mer om Fritidsresors?

Anledningen till vi vacklar är ju också att med Fritidsresor kan vi komma längre ifrån Phuket och ändå få ett sånt här hotell, vilket vi inte kan med Ving...  
  • Svar på tråden Ving vs Fritidsresor. Kamala vs Khao Lak
  • All Star

Ohh det är mycket bättre tycker jag att komma bort från Phuket. Trevligare folk, billigare mat/shopping, lungare tempo och mer genuint. Det skulle jag satsa på om det är det ni vill åt. Och på ett Blue Village har ni ju allt för familjen. Så man går inte miste om den saken bara för att omgivningen blir lugnare.

• loppis7

Vi var på Koh Lanta förra året med våra 3 o 4 åringar o det var jättebra o där finns ju ett Blue Village hotell det kanske skulle vara något för er ?

Svar på tråden Ving vs Fritidsresor. Kamala vs Khao Lak