• MiScHoOo

avfärgnings schampoo

Jag håller på att bli tokig!!!

Jag letar efter en bra hår avfärgnings schampoo och vill så gärna hitta en så fort som möjligt, jag är för tillfället dålig för att ta mig till frisören och vill ha schampoot som jag kan använda tills färgen försvinner och när jag blir frisk ska jag gå till frissan så att jag får håret klippt och färgat, vill ha det ljusare än den mörka färgen jag har färgat.

Googlat nu i flera dagar, får massa träffar men ingen namn på någon schampoo, tror ni kan hjälpa mig?

Väldigt tacksam för svar

• Svar på tråden avfärgnings schampoo
  • Millan83

Har faktiskt aldrig sett ett "avsiktligt" avfärgningsschampo, men head and shoulders fungerar ju (tyvärr) lite så så det är det enda tipset jag kan ge dig! Kanske inte ska välja den sorten för färgat hår dock, för maximal effekt!

• MiScHoOo
    Millan83 skrev 2011-08-10 01:47:33 följande:
    Har faktiskt aldrig sett ett "avsiktligt" avfärgningsschampo, men head and shoulders fungerar ju (tyvärr) lite så så det är det enda tipset jag kan ge dig! Kanske inte ska välja den sorten för färgat hår dock, för maximal effekt!
    tack snälla, ska prova igen, men tycker det dra så långt tid, har inte färgat håret på 5 månader oooh jag får panik snart, och klara inte av att ta mig till frissan
  • Neko

Silverschampoo fungerar väl så?

• MiScHoOo
    Neko skrev 2011-08-10 04:27:05 följande:
    Silverschampoo fungerar väl så?
    tack för svaret, allt jag har läst om silverschampoo är blondt hår och det har inte jag.
  • rockdoll

Finns det ens någon avfärgnings-schampo? Låter väldigt mystiskt.

Silverchampo är till för grått hår i första hand, inte blondt som många tror.

Som tidigare nämnt, tvätta håret med Head and Shoulders, dessa schampon brukar vara bra på att dra ur färg ur håret.
    Annars är det frisörbesök och blekning som gäller.
    Avfärgning och blekning är för övrigt samma sak, förutom att avfärgning är en svagare blandning.

• MiScHoOo

Tack för svaret. Då får jag vänta tills jag blir friskare för att ta mig till frissan som kommer ske inom flera månader.

Svar på tråden avfärgnings schampoo