• Anonym (ens möjligt?)

gravid utan positivt test?

Hur långt i en graviditet kan man gå utan att få positivt graviditetstest?

Har gått 52 dagar sen senaste mens. Är jag gravid och räknar från senaste mens är jag i 7+1 idag, men testerna visar negativt. Har i 2-3 veckor mått illa på mornarna, brösten har kommit tillbaks (försvann efter jag slutade amma i våras), molvärk i livmodern och massa andra symptom. Har kännts som mensen varit på ingång lika länge, men ingen mens behagar att dyka upp. 

Tog ett test idag som visade extremt svagt (inom tidsramen), syntes i alla vinklar men gick inte att fånga på bild. Kan lika gärna varit en synvilla eller ett spökstreck. 

Kan man gå så långt som 7+ utan att få ett positivt test? 

Känner mig dum som ens funderar i dessa banor... Mest logiska är väl egentligen att det handlar om en hormonrubbning... Men graviditetskänslan biter sig ändå fast... 

• Svar på tråden gravid utan positivt test?
  • Caranlachiel

Det finns ju kvinnor som aldrig fått ett positivt gravtest, inte hemmatest i alla fall. Men det är ovanligt. Lättast är om du åker till KK och får lämna ett blodprov och/eller urinprov hos dem!

BF 16 november
  • AlexB

Du kanske hade en extra lång mencykel eller så hoppade kroppen över en menscykel.

• La Lola

Jag var i v 12 när jag fick veta att jag väntade Alma.

Innan hade jag gjort 3 neg hemmatester, det sista nån vecka innan jag gick till BM.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (ens möjligt?)
    La Lola skrev 2011-08-10 08:27:57 följande:
    Jag var i v 12 när jag fick veta att jag väntade Alma.

Innan hade jag gjort 3 neg hemmatester, det sista nån vecka innan jag gick till BM.
    oj! 
  • La Lola
    Anonym (ens möjligt?) skrev 2011-08-10 09:22:41 följande:
    oj! 
    Det var ungefär vad jag sa oxå.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Jag har samma problem! Det var först i vecka 10 som jag fick ett svagt svagt streck på min sticka. Då hade jag gjort ett flertal test, varje morgon direkt efter att jag har vaknat...

• Anonym (ens möjligt?)

känns ju väldigt "lovande" eller hur man ska säga... och nej... en graviditet är inte särskilt önskevärt just nu... bm bad mig invänta mens för att utesluta graviditet för å kunna börja med p-ring. 

• Anonym (ens möjligt?)

Ingen mer som fått + först sent? 

• Anonym (Mf)

Jag hade haft konstaterad äl via VUL och gick långt över tiden utan plus. Missfall dagen efter det sista testet. Så visst är det möjligt!

Svar på tråden gravid utan positivt test?