• Hrönn

Jobbar på gekås

Jag sitter i kassan på gekås, och är gravid i vecka 21. Nu är det så att jag har börjat få en massa sammandragningar och ont i tjej magen när jag jobbar, för att inte tala om hur stressande det är nu när högsäsongen har dragit igång med full karriär. Jag känner faktiskt att jag skulle vilja bli sjukskriven helt fram till jag kan få hv penning, vad tror ni om mina chanser? Vad skall jag säga? Har även 2 tidiga missfall bakom mig som ligger och gnager...

• Svar på tråden Jobbar på gekås
  • MammaMia88

Vad lustigt, jag svarade innan, men det svaret försvann tydligen :-S

Skrev att Gekås är ju en av sveriges mest folktilldragande affärer, och läkaren borde ju förstå att det är stressigt till tusen. 

Men beror ju helt på vilken läkare man träffar, vissa sjukskriver för minsta lilla medans andra är benhårda. Det enda du kan göra är att testa

• eviz08

I slutändan är det inte läkaren som bestämmer om sjukskrivningen blir godkänd utan FK och dom har blivit väldigt hårda. Jag tror inte du kommer kunna bli sjukskriven för att du "vill bli" det. Om jag vore du skulle jag boka en läkartid och prata med läkaren om han bedömmer att du behöver vara sjukskriven.

Svar på tråden Jobbar på gekås