• Pyssilullan

Vi har julklappar till alla utom vår 1 åriga dotter :/ Hjälp oss.. Vad ska vi köpa???

Vi har en dotter på 13 månader..
    Ska man köpa några julklappar till henne fast att hon inte förstår sånt än eller?

Man vill ju inte köpa bara för att köpa...
    Jag vill isf komma på ngt BRA!

Tips?

• Svar på tråden Vi har julklappar till alla utom vår 1 åriga dotter :/ Hjälp oss.. Vad ska vi köpa???
  • piixelslyna

jag tycker personligen att hon också ska ha julklapp om alla andra får det. (kanske låter konstigt?) Men det räcker ju också bara med något litet, eller ge henne något som ni har användning för till henne. vet inte riktigt hur jag ska förklara

hm, jag var inte så bra på det här som jag trodde när jag började skriva

• Tingilya

Svårt det där, vi har en 8månadr gammal son, å vi köper inget till han, han får av adnra..å han fattar ju inte vad jul e
    Men kanske typ en gunghäst?

• SannaStina

Något kan ni väl köpa - en monsternapp kanske (de har en egen sida som ibland kommer som reklam här på FL), ett litet kramdjur eller kläder. Annars tror jag nog er dotter personligen mest kommer att vara förtjust i allt omslagspapper och att det inte gör något om hon inte får presenter hon tycker är så roliga (som tex kläder)!

• arev76

Här kommer Nemos önskelista:
    pop-up leksak
    Bobby-car
    fingerfärger
    munspel
    klossar
    Quattro (som lego, duplo fast stl större)
    böcker
    cd-skivor med barnmusik (mamma mu rekommenderas varmt)
    plastdjur (häst, ko, hund osv)
    oj va materialistiskt detta lär då!..............absolut inte så att Nemo kommer att få detta men bara ett litet tips och vad vi har sagt till hans nära och kära att han "önskar" sig...
    hoppas att det hjälpte :)
    oj, kom på en sak till....har hon inte en "lära-gå vagn" är det en toppenpresent, även om hon kanske går redan är det en rolig sak att ha, man kan lasta den och köra omkring dockorna, nallarna i osv...
    God Jul! Vera

• Tiril

pussel, något som låter och rör sig, en synth?
    en 13 mån barn fattar visst allt med julen!
    skulle alla få julklappar utom barnet blir han/hon verkligen lessen juh.

Här i vår familj blir det vår dotter (snart 14 mån) som får de flesta leksakerna.
    Hon kommer få pussel, mjukdjur, leksaker som låter och rör sig, en liten synth, studsbollar mm.

• Tiril

bara traska in på en leksaksaffär, hittar ni verkligen INGET i en sån affär???

• arev76

tack Tiril....kändes som om vi var ensamma om att ge julklappar :)
    Kram Vera

• Jumbolina

Hej. Till våran lille casper har vi köpt en leksaks telefon som spelar olika läten, spindelman tallrikar, batteridriven motorcykel m m. Lycka till med klapp köpet. alla barn är värda sina julklappar spelar ingen roll om dom är 1mån eller18år.

• stumpelumpan

vår son har önskat sig mycket nyttosaker då han fyllde ett för ett par veckor sedan.
    cykelsits + hjälm
    lek och ätförkläde som täcker armar och så
    kläder
    tavlor
    badleksaker
    m.m.

Vi har köpt böcker och cd-skiva med barnmusik och ett par leksaker bla en bongård med mjuka djur från Ikea

• Andrundrun

Oliwer var 9mån förra julen. Han fick det han behövde. Lite kläder och leksaker. Köpte nog för 300kr. Behöver ju inte vara stora grejen!

• Trossens mamma

Lova var ett år ifjol å fick jätte legoklossar å en briogå vagn hon älskar äänu idag å fara runt med med nallar å dockor i... å annat smått...(pekböcker?...)

• Pyssilullan

Tiril:
    Nja, jag tror inte VÅR dotter skulle förstå att "Alla andra får, men inte jag"

Hon skulle lika gärna kunna öppna mina paket..

Och själv vill jag inte köpa leksaker...
    Hon har redan massor och kommer ju få av släkten..
    jag vill inte köpa massa onödigt...

lära gå vagn har hon redan
    bobby car har hon

• riot

Det är väl jättebra just nu när ni kan köpa vad ni behöver till henne som julklapp!
    Sen kan man ju bara köpa nåt pussel eller nåt gosedjur. Barn i den åldern tycker ju oftast att öppna paketen är roligast.

• Peztis

Vi har köpt några leksaker till sonen, sådant som är utvecklande typ klossar osv. 1 jan fyller han 1 år så då blir det mer...

Vi har sagt att vi inte ska köpa ihjäl oss för han förstår ju inte i alla fall, dessutom så har man ju inte hur mycket pengar som helst.

En kompis sa till sin svärmor att köp något litet och spara pengarna tills det blir dags för en cykel eller något. Det är ju inte heller så dumt.

Men annars finns det väl saker som pulka o liknande som ni alla har nöje av.

• Pockadockan

köp en bok från sagoborgen eller vad det heter. En sån där man får fylla i hennes namn och kompisar osv, så boken handlar om henne. Det är kanske inte så jättekul för henne nu, men det kan ju vara roligt att göra en sån bok varje år med olika sagor varje gång. Det har jag tänkt göra

• Astarte

Böcker kanske? Börja spara en bra serie som ni kan läsa när hon blir större!

• arev76

vad sägs om att köpa musikinstrument? Det är alltid poppis och utvecklande också?! Vi ska ge lillen ett munspel och en bjällra....inte mycket men väl så kul :) det andra på "min" kanske pinsamt långa önskelista är sånt han ev. får av släkt och vänner!
    Kram Vera

• BlevMamma04

klossar

att tugga på att leka med att slänga med.

Det gillade vår son jätte mycket då han var ett år!!

Svar på tråden Vi har julklappar till alla utom vår 1 åriga dotter :/ Hjälp oss.. Vad ska vi köpa???