Pojke på dagis slår på mitt barn
Så ligger det till.
En pojke på dagis, han kan väl vara 3 år, har gått o slagit mitt barn (som är 4år) rätt så länge nu. Det var något jag förstod när mitt barn sa, vid frågan om hon ville gå på sommarlov tidigare, att hon gärna gjorde det så att X inte skulle slå henne.
I höstas hade dagis "öppet hus" och föräldrar kunde komma och fika vid hämtning. Detta tillfälle var första gången (och enda gången) vi var där när han hade slagit henne (och då med en sopborste!) Personalen sa självklart ifrån.
Sen har han även puttat min minsting när mina barn skulle gå hem. Han "bröstade upp sig" och gick fram och knuffade henne när jag var i samma rum. Då sa jag ifrån att jag inte ville veta av att han gjorde så en enda gång till.
I alla fall, nu inför sommarlovet berättade iaf min dotter att han brukar slå på henne och andra barnen.
Vad har jag rätt att kräva från dagis nu? Kan jag kräva att dom pratar med hans föräldrar? Vad kan jag mer kräva? Att dom ska hålla koll på honom eftersom han har en tendens till att slå och putta som andra barnen.
Ska jag behöva byta dagis för att min dotter ska sluta vara slagpåse?