• frida198004

Ni med PCO - hur blev er cykel efter att ha slutat med Pergotime?

Hej alla!

Jag har PCOS och har inte haft ÄL sen i april (eller mens sen i maj) och min gyn har nu satt mig på provera för att få blödning. Han vill att jag äter 3 kurer (börjar på dag 19 i varje cykel och har redan ätit en som framkallade en blödning men ingen ägglossning. proverakur nr 2 startar idag) och sen väntar för att se om kroppen hoppar igång av sig själv.

Om inte kommer det bli pergotime. Men han sa också att jag kunde få pergotime redan nu om jag "insisterade". Jag blir inte klok på detta - varför skulle jag vilja vänta? Finns några speciella fördelar med att få naturlig ÄL som han hoppas att jag kommer uppnå? Eller är det för att Pergotime kan ställa till redan uppfuckade cykler efter man slutat med Pergokurerna? Någon som vet? Hur har det varit för er efter att ni lagt Pergo på hyllan, har era cykler blivit bättre eller sämre? Svårt och veta om man ska insistera eller ej när man inte riktigt blir klok på fördelarna och nackdelarna med de respektive alternativen...

• Svar på tråden Ni med PCO - hur blev er cykel efter att ha slutat med Pergotime?
  • piapiapia

Jag har aldrig tagit två Provera kurer efter varandra. Har börjat direkt med Pergotime. Tycker det låter lite onödigt att se ifall kroppen får ÄL av sig själv när du fått diagnosen PCOS...

Efter några enkel och dubbelkurer av Pergotime så fanns det inte Pergotime att hämta ut på apoteken. Jag blev alltså uten Pergotime. Förtvivlade så försökte vi ändå kommande månader och då blev jag gravid ändå trots uppehåll från Pergotime i 2 mån. Pergotime kan alltså ha en eftereffekt. Kroppen kommer ihåg vad den ska göra.

Jag tycker att du ska börja med Pergotime direkt.

Lycka till 

• frida198004

Tack!!! jag ska iväg till en annan fertilitetsklinik idag och om de säger samma sak så tänker jag insistera :)

Svar på tråden Ni med PCO - hur blev er cykel efter att ha slutat med Pergotime?