Livmodertappen som gravid, extremt orolig!
Hej!
Jag har frågat en gång innan men fick inga svar utan bara massa kritik för att jag ska låta tappen vara i fred!
Jag har nu låtit tappen va ifred bra många veckor men fick så ont i magen här om dagen att jag var tvungen att känna efter och nu har jag lite frågor ang det, vill helst skippa kritiken då jag vet att man inte ska pilla (jag trycker inte eller så utan bara känner så den är där)
Jag är gravid i v18 och magen börjar synas äntligen, känner buffar nästan dagligen men ändå kan inte oron riktigt lägga sig...
Jag har konstant ont i ryggen som ibland känns mer och ibland mindre, ofta i samband med den s.k växtvärken som också är värre ibland och sträcker ut sig i ljumskarna. Magen blir aldeles stenhård och spänd och vid detta tillfälle kände jag på tappen och jag kände den knappt den var där men väldigt långt upp och den kändes mjuk och typ bredare (större i diameter) för ca 10 veckor sedan när jag frågade sist så var den lång och ganska hård vilket jag hört ska vara normalt i en graviditet. Det är mitt första barn men har tidigare i år haft ett MA. Inga blödningar heller. Bör jag vara orolig för hur tappen känns eller är det normalt...är så orolig att den skulle börja öppnas och att jag skulle få ett sent missfall. Vet inte om tappen e öppen eller stängd men det känns mer öppen än tidigare. Är verkligen jätteorolig så snälla svara utan att dömma!
MVH