• superrosa

minupplysning.se, seriöst företag?

Hej hopp Glad,

Jag har fått ett brev från minupplysning, där det står att ett företag eller en person har tagit en kreditupplysning på mig. Jag har aldrig tidigare fått något sått brev även om det har gjorts kreditupplysningar på mig. Men i vart fall vill de att jag ska logga in på deras hemsida, med mitt personnummer som lösenord samt en personlig kod som jag fick med i brevet. 

Så frågan är nog egentligen om detta är ett seriöstföretag? Obestämd Vill ju inte bara fylla i personnummer å så.. Någon annan som loggat in där? 

Tack på förhandSolig 

• Svar på tråden minupplysning.se, seriöst företag?
  • mamma 10

Jag skulle nog ha ringt konsumentrådgivaren i komunen och frågat om jag var osäker.. Har du inte sökt kredit/handlat på faktura någonstans så dom gjort en förfrågan??

• Luullis

Jag har loggat in där flera gånger, det är ingen fara :)
    Logga in och se! Hos mig var det en hyresvärd som hade tagit en upplysning när jag stod i kö hos dom bla. 

• superrosa
    mamma 10 skrev 2011-08-10 14:05:33 följande:
    Jag skulle nog ha ringt konsumentrådgivaren i komunen och frågat om jag var osäker.. Har du inte sökt kredit/handlat på faktura någonstans så dom gjort en förfrågan??
    Jag är nästan 100 på att det är för jag har fått en ny lägenhet. Men hade aldrig hört talas om företaget bara :), Tack för ditt svar =)
  • superrosa
    Luullis skrev 2011-08-10 14:12:43 följande:
    Jag har loggat in där flera gånger, det är ingen fara :)
    Logga in och se! Hos mig var det en hyresvärd som hade tagit en upplysning när jag stod i kö hos dom bla. 
    Aha, tack :) Då ska jag oxå våga mig in. Får man alltid ett brev så här nu när en kreditupplysning görs?
  • Luullis
    superrosa skrev 2011-08-10 14:17:33 följande:
    Aha, tack :) Då ska jag oxå våga mig in. Får man alltid ett brev så här nu när en kreditupplysning görs?
    Jag har fått brev därifrån några gånger, men vet inte om man alltid får det.
  • mamma 10
    superrosa skrev 2011-08-10 14:16:41 följande:
    Jag är nästan 100 på att det är för jag har fått en ny lägenhet. Men hade aldrig hört talas om företaget bara :), Tack för ditt svar =)
    Jaha, men då är det absolut ingen fara!:!)
Svar på tråden minupplysning.se, seriöst företag?