IVF-tvillingar och Kub, nupp, fvp - hjälp!?
Hej alla!
Jag är 38 år, vi har i 6 år kämpat för att bli gravida, de senaste 2 åren med hjälp av IVF.
Har nu gjort vårt 4e försök, och jag är nu äntligen gravid. Idag i v9+2. Med tvillingar!
Nu har jag blivit konfronterad med ett stooort ångestframkallande beslut. Vad ska jag göra för test(er)? KUB funkar inte alls bra när man väntar tvillingar. Har dessutom hört/läst att det kan ge missvisande resultat även efter IVF, så det skippar jag gärna. Nupp, (bara UL-delen av KUB) kan jag tänka mig att göra - men vad gör jag om det visar dåligt på bara ett av barnen? Att abortera bara ett av barnen innebär en risk för även det andra.. fostervattensprov är en risk det oxå. Ska jag våga ta dessa risker när det här kanske är den enda chansen vi får till barn?
Tilläggas bör att varken jag eller min man vill ha ett handikappat barn, eller ett barn med Downs syndrom.
Jag vet varken ut eller in! Någon som har tips/råd eller vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag vore grymt tacksam för ALL hjälp... Har grym ångest!