• Rastafairy

Vart få tag på RÖR ca 50 cm diam?

Mattrör är för smala, vanliga gjutrör för betong uppgår bara i ca 29 cm i diameter. Vart får jag tag på jättetjocka rör? Ska göra ett klösträd golv till tak till mina katter liknande de som finns på www.hicat.uk

HJÄLP nån kunnig som kan tipsa?? 

• Svar på tråden Vart få tag på RÖR ca 50 cm diam?
  • Rastafairy

tänkte köpa matta på ikea i grovt jute och limma runt om :)

har gjort ett rör redan det har ja klätt i juteväv funkar perfekt. Silpper man linda massa sabla rep :) 

• puss

det lär ju bli tungt. köp plast i stället.

I am a fast machine I keep my motor clean
  • Rastafairy

ja men hur var? :) Papprör vore ju ultimat. Kan man inte hitta papprör på typ nå cementrörfabrik? Eller de kankse inte gjuter i papprör?

• Jeena
    Rastafairy skrev 2011-08-10 17:50:54 följande:
    ja men hur var? :) Papprör vore ju ultimat. Kan man inte hitta papprör på typ nå cementrörfabrik? Eller de kankse inte gjuter i papprör?

Såg papprör på Coop bygg senast häromdagen. Vet inte om de var riktigt 50cm men stora var de iaf.
  • Jeena

Sen finns ju alltid spirorör/ventialtionsrör av metall.. finns ju i enorma diametrar. Borde ju gå o köpa eller iaf beställa på välsorterade byggvaruhandel. Kan ju tänka mig att sånt kostar lite mer dock..

• Rastafairy

jag tänkte man kankse kunde kontakta nått ställe där de bygger om...har nå minne av att ja sett sånna aluminiumrör i containrar där de ska byta ut ventilationssystemen.

• 712
    Rastafairy skrev 2011-08-10 17:43:52 följande:
    Hittade inte nå rör med typ 50 cm i diameter....:/
    Står ju "dimension 50mm", det betyder diameter på svenska
    puss skrev 2011-08-10 17:46:56 följande:
    det lär ju bli tungt. köp plast i stället.
    Det var ju i plast, tror ett man får ett  3m stålrör för 120 kr? Dessutom lever vi inte på 40 talet då avloppsören var i stål, säljs nästan bara plaströr numera.
  • 712
    Rastafairy skrev 2011-08-10 17:37:46 följande:
    tänkte köpa matta på ikea i grovt jute och limma runt om :)

har gjort ett rör redan det har ja klätt i juteväv funkar perfekt. Silpper man linda massa sabla rep :) 
    Det var smart, funder själv på att bygga ett stadigare nu när ungen börjar gå med en hylla. Katter gillar ju hoppa upp på tryggt avstånd och se ner på andra:)
  • Thursday

Man kan fråga på mattaffärer om de har rör som heltäckningsmattor mm varit upplindade på.

• Rastafairy

matt rör är som sagt alldedes för smala.
    50 mm är ju inte mkt deller.... vill ha ett rör som är ca en halvmeter i diameter så jag kan göra ett rör likanande de som de säljer på www.hicat.co.uk/

Svar på tråden Vart få tag på RÖR ca 50 cm diam?