• snrkfroken

Varför vill män bli gynekologer?

Förlåt min fördomsfulla sida. Jag vet att de tär fel, fel och fel av mig att tänka så här men jag kan inte låta bli. Tycker överlag att det är jobbigt att gå till gynekologen och värre blir det när det är en Herre som ska ner dit och titta. Varför tycker jag att det är så konstigt med manliga gynekologer? Peppra mig med argument så att jag kan förstå varför! Tack på förhand!

• Svar på tråden Varför vill män bli gynekologer?
  • Tecken

Varför väljer kvinnor att bli gynekologer?

• bebinsmamma

Varför vill en kvinna bli urolog? Varför vill nån som inte vill ha barn bli barnmorska? Varför vill en icke-rökare bli rökavvänjare osv osv.
    Det handlar ju om fallenhet, intresse, personlighet. Det finns ju inget sexuellt med ett gynekologbesök. Ungefär lika upphetsande som att gå till tandläkare.

• PerG

Varför vill folk bli tandläkare?
    Varför vill folk bli lapplisor?
    Varför vill folk bli bajamajatömmare?
    Varför vill folk bli brottsplatssanerare?
    Varför vill folk bli telefonförsäljare? 

Alla har väl olika anledningar till att välja just det yrke man väljer? ;) 

• PerG

Något som är ett märkligare yrkesval än gynekolog är väl proktolog isåfall? ... ;)

• GasGudrun

Antagligen för att de är intresserade av kvinnohälsa.
    Tycker man att det är obehagligt med en manlig läkare så får man byta ut honom mot en kvinnlig. 

• Tecken
    PerG skrev 2011-08-10 18:13:57 följande:
    Något som är ett märkligare yrkesval än gynekolog är väl proktolog isåfall? ... ;)
    Eller medícinsk fotvårdare *ryser*
  • Tecken
    MrsKnapa skrev 2011-08-10 18:13:28 följande:
    Sen e de ju inte bara tjejer som går till gynekologer... 

Inte?
  • Jessa med 3

Gynekologer sitter ju inte heller och gör gyn-undersökningar hela dagar... De opererar bl.a. 
    Jag har haft jätteduktiga manliga gynekologer och har aldrig undrat varför de gjort det yrkesvalet. Ser inte det som konstigt alls! 

• Längtar nr 2
    Tecken skrev 2011-08-10 18:20:44 följande:
    Eller medícinsk fotvårdare *ryser*
    Oj oj Flört Det som är så spännande. Pluggar sista terminen just nu.
    Tror det är lite som andra skriver, intresse för olika sjukdomar symtom hälsa mm.
    Många har tex fotfobi, men för mig är det ett hantverk och ett sätt att få hjälpa människor med problem Glad
Svar på tråden Varför vill män bli gynekologer?