• zumbali

Att bli antagen som reserv ?

Nu har antagnings besked nr2 kommit ! Efter 1a urvalet var jag reserv nr 42 till Mälardalens högskola till förskollärar utbildningen, och reserv 52 till Uppsala universitet görskollärarutbildning. Nu i antagningsbesked nr 2, så är jag reserv 12 till mälardalens högskola och reserv 11 till Uppsala universtitet, så jag bättre iallafall även fast jag önskade att det skulle stå antagen ;) Men jag undrar nu hur stora chanserna är att jag faktiskt blir antagen ? Någon som har en aning ? Jag konkurerar i grupp2. I E-tuna är det 18 antagna i den gruppen, och 10 stycken i Uppsala.... Så vad tror ni ? Själv hoppas jag innerligt ! Kram till er där ute !

• Svar på tråden Att bli antagen som reserv ?
  • Lykkorus

Jag tror tyvärr att chansen att du kommer in inte är sådär jätte stor, alltså det är inte självklart. Visst finns det en chans, för så långt ifrån är du inte. Du får nog helt enkelt hålla tummarna. Det är inte omöjligt, men det är inte helt säkert heller!

• Bibbidi

Jag tror tyvärr inte du har så stor chans att komma in...

Brukar inte vara över 10+som säger nej till att börja läsa om de väl kommer in.. tyvärr!
    Du får nog sikta in dig på att försöka komma in till våren istället. Glad

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Lykkorus

Gör högskoleprovet? Det var det som räddade mig :) Jag flyttar till Gävle om en vecka för att plugga.

• Ziitoo

Jag står som reserv 22 i urvalsgrupp BI här i stan(Uppsala), antal antagna i urvalsgruppen är 68. Sen står jag som reserv 5 i urvalsgrupp BI i Gävle, antal antagna 43. Vad tror ni om mina chanser? Har hört att dom inte är helt omöjliga i Gävle men att jag även kan ha en chans här i stan då många brukar droppa.

♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • hoppetrosan

Är det olika många reserver som tas in på Campuskurser respektive distanskurser?
    Efter att alla mina förstahandsval blivit inställda pga för få sökande och andra anledningar har jag fått göra en ny sen anmälan, och efter att antagningsbesked två kom står jag som resevr 40 resp. 2 på två distanskurser.

Jag undrar om ni tror att jag har någon chans att bli antagen till dem båda, eller om det är lika hårt som om det vore en Campuskurs? Där har jag sett det som omöjligt.

• zumbali

Kan ju tillägga att jag faktiskt blev antagen =) Jag studerar nu på mälardalens högskola !! Dom ringde även från Uppsala o sa att det fanns plats åt mej där... Så man skall aldrig ge upp hoppet !! Kram

• Ememeri

Zumbali, jag vet att det var länge sedan som du skrev om det här men jag ville bara säga: GRATTIS att du kom in! Jag blev så glad när jag läste att de två första som svarade i tråden hade haft fel... Jag förväntar mig själv att stå som reserv till psykologprogrammet nu i vår, så detta gav mig lite hopp!

• zumbali

Tack =) Ja jag blev så glad den dagen de ringde från MDH och sa att en plats var min. Jag läser nu termin 5 av 7 och trivs bra, det har varit en både bra och jobbig tid, men ångrar inte mitt val. Då håller jag tummarna för dig att du kommer in.

• Jennyaho

Du kanske kan ge mig hopp???? står nu på reserv till samma högskola och har nummer 11 av total 64 antagna i samma grupp. Vet inte om det spelar någon roll men det är ekonomiprogram och jag väntar på andra antagningsbeskedet 30:e juli

Svar på tråden Att bli antagen som reserv ?