• Anonym (Leo)

Otrogen make-

Har fått veta av min make att han hade en sex relation med en 31 årig kollega under 18 månader. Nu har det kommit fram och jag har även träffat en ny man, 2 månader sen, innan jag visste om hans otrohet. Vi har varit ihop i 17 år, har en son på 6 år, haft nästan inget sex liv men fick ändå höra att han hade haft sex med "henne" 5-6 gånger.....han säger att det bara var sex och inget annat. Han sa även att han gjorde klart för henne från början att han inte skulle lämna mig. Detta säger han men jag vet inte om jag kan lita på honom.

Vi har inte kommunicerat på ett bra tag först nu och vi är osäkra om vi älskar varandra fortfarande. Hur vet man att man älskar sin partner egentligen? Jag lutar mig åt skilsmässa och vill bara säga att jag går till en kurator (Äntligen!!)har tydligen depression  + ångest vilket inte är så konstigt. Detta ska jag klara och jag går inte under helt och hållet, jag är stark trots allt.

Har någon av er lite tips/erfarenheter som ni kan dela med er?

• Svar på tråden Otrogen make-
  • Gung Ho

Hmm, han har haft en älskarinna och du har träffat en ny man? Men trots denna nya man undrar du om du kan lita på din 'gamla' när det gäller att lämna dig?

Hänger inte riktigt med? 

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
Svar på tråden Otrogen make-