Euroshopper snålt?
Hej, jag har märkt på senaste tiden att jag börjat köpa mer o mer varor från euroshopper. är det snålt att handla det mesta av märket euroshopper?
Hej, jag har märkt på senaste tiden att jag börjat köpa mer o mer varor från euroshopper. är det snålt att handla det mesta av märket euroshopper?
Nej, det är väl inte snålt, ekonomiskt skulle jag kalla det.
Nej, det är inte snålt, det är ekonomisk medvetenhet. Om man gillar deras produkter, är det dumt att betala mera för nåt liknande.
Njäej, alltså, Euroshopper är Tysklands motsvarighet till "blåvitt" som vi hadde här en gång i sverige. Så det är mer ett europeiskt "svensson" val, än snål val. Hygglig produkt till hyggligt pris. Sverige kommer få många mer Euroshopper varor inom bara några år. Finns ett helt sortiment som inte tas in, för att dom reguljära märkerna inte ska "utkonkureras". Men i takt med att priserna höjs och konsumenterna blir prismedvetna, kommer handlarna bli tvungna.
Euro Shopper är Icas egna varumärke.
Tycker det är ekonomiskt men jag upplever att de inte är alltid så god smak i, vissa saker går bra tex krossade tomater men pastan smakar riktigt illa enligt mig.
blandar ihop euroshopper och Eldorado......
Tycker man att Euroshopper är ok så varför inte? Köper några enstaka grejor (konserver, ngn tomatpuré, etc). När det gäller fisk, kött, etc (även fryst) tyker jag ofta att det är smaklöst.
Nä, det tycker jag inte är snålt! Jag köper Euroshopper i de varor som jag tycker funkar lika bra som "de vanliga" märkena. Deras tvättlappar av papper är sjukt bra, bland annat! Krossade tomater och sånt är också bra, jag märker oftast ingen större skillnad på pasta heller, mina smaklökar är inte så förfinade.
Nej, vi köper mycket från euroshopper.
Äh, jag har oftast roligare saker att lägga "mellanskillnaden" på, så om behovet jag har täcks utav euroshopper, varför ska jag behöva betala mer för dyrare varor? Sällan jag köper de dyrare "klasserna", jag väljer ut det billigaste av allt, såvida jag inte vet att kvaliten är urusel.. då lägger jag hellre till någon krona. Men det är sällan det händer.
Inte snålt, det är helt enkelt onödigt att lägga pengarna på annat om man inte anser *sig själv* ha behovet av "något bättre". Och att försöka tuta i andra att "ja, men dina barn/du/din sambo är värd bättre än euroshopper!" är bara töntigt.
Köper sällan/aldrig Euroshopper. Av olika anledningar. Ett par exempel: Deras köttfärs har sämre kvalitet än ICA´s egna. Deras ost innehåller ca 50% ost, vad är resten?
Däremot så ser jag inte ner på människor som köper Euroshopper, men jag väljer att inte göra det.
De brukar vara ganska äckliga tycker jag.
Däremot köper jag favorit, citygross billighetsmärke. Det är gott.
nej det är inte snålt
och är det det så är jag också snål ;)
nej men gillar man det så finns det ju ingen anledning att inte köpa det :)
Euro Shopper
Euro Shopper är resultatet av ett samarbete mellan elva europeiska företag i tio länder, däribland ICA. Design och recept på produkterna är gemensam, medan varuval och kvalitet är lokalt anpassade. Varje företag i respektive land avgör själv vilka produkter som ska lanseras. Alla Euro Shopper-produkter håller godkänd kvalitet och ICAs ordinarie krav på matsäkerhet efterföljs även här.
Mja. Beror väl på vad det är..
Jag kan också köpa euroshopper när det gäller t.ex. pasta, ris och sånna saker.
Men kyckling, kött och den typen av varor tycker jag är dumsnålt att köpa Euroshopper. Det räcker t.ex. att testa deras kyckling en gång för att upptäcka att den innehåller massor med vatten så för halva priset har du också fått halva mängden kyckling.
Jag kan köpa frysta grönsaker i Euroshopper och det är allt! Men jag tycker inte det är snålt utan ekonomiskt.
vissa saker kan jag köpa därifrån men inte allt.
Blev väldigt överraskad av deras blöjor, var akut blöjlös och köpte både våtservetter och blöjor på Ica för under 100:- tycker deras blöjor liknar pampers lite men i övrigt helt oki, bättre än jag trodde