• Anonym (Mysan)

Kan man känna sig sjuk av att sluta med socker och dålig mat?

Under sommaren, och framförallt semestern, har jag ätit godis, glass, coca cola, skräpmat m.m. Dvs. mat och annat ätbart som är sött och dåligt. Nu efter helgen när mannen gick tillbaka till jobbet så la jag av med allt. Har inte ätit socker sen i söndags kväll. I tisdags kom huvudvärken, den var väntat. Igår tyckte jag att det var lite bättre, men idag...... Fy vad jag mår skit!!!! Fortfarande rejält ont i huvudet, mår illa, känner mig sjuk.....känner mig ungefär som när jag var gravid och mådde pyton.....men gravid är jag inte
    Sååå.....kan man må så här av att sluta med socker och annat skräp? Jag försöker äta ordentligt, har dock dragit ner på portionerna en hel del då jag kan äta mer än mannen annars :-/. Så kroppen får inte lika mycket som den är van vid...... Äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och nåt litet senare på kvällen. Det enda jag är urdålig på är att dricka vatten, försöker verkligen men jag kan inte om jag verkligen inte är törstig. Pga. illamåendet fick jag knappt i mig frukost imorse (ett ägg bara som växte i munnen och en max 1 dl naturell yoghurt + ett glas vatten). Har legat på soffan hela förmiddagen och halvsovit. Nu har jag fixat lunch till barnen men mår fortfarande illa och är inte sugen på nåt alls. Jo, glass eller möjligtvis kanske en banan :-/

• Svar på tråden Kan man känna sig sjuk av att sluta med socker och dålig mat?
  • Anonym

Absolut! Har du ätit väldigt stora mängder socker och nästan uteslutande skitmat så är det inte ens konstigt att du mår dåligt så håll ut det blir bättre! Kroppen har bara abstinens...

• Anonym (Mysan)
    Anonym skrev 2011-08-11 12:38:29 följande:
    Absolut! Har du ätit väldigt stora mängder socker och nästan uteslutande skitmat så är det inte ens konstigt att du mår dåligt så håll ut det blir bättre! Kroppen har bara abstinens...
    Ja, jag antar att det är så. Men fan vad drygt det är :-/ Under senaste fyra evckorna har det blivit dricka (cola, fanta osv.) varje dag. Kanske inte så mycket skräpmat, har grillat mycket. Men limpmackor till frukost och godis varje dag t.ex har det blivi. Är så trött också. I förrgår kväll somnade jag i sängen och sov nästan två timmar när mannen kom hem. Somnade sen igen som vanligt när vi la oss för natten. I går kväll somnade jag pang bom i soffan när vi skulle kolla på film.
  • Anonym

Tänkte faktiskt även fråga om du var trött för det är just en effekt av att äta för mycket socker... Förmodligen behöver din kropp rensas så se till att hålla dig helt borta från sockret ett tag och sen kanske bara äte lite då och då;)
    Men är du helt 100 på att du inte är gravid, många symtom är ju verkligen de samma...
    Jag har också varit så ibalnd när man haft perioder när man typ nästan levt på godis och läsk... 

• Anonym (K)

Du kanske inte ska äta för lite samtidigt som du slutar med koffein och socker? Om det är viktnedgång du vill ha, så räcker det oftast med att dra ned på kolhydraterna.

• Chotte

Du tänder av som från vilken drog som helst. Det kommer att bli bättre, de första dagarna är värst. Det viktigaste är att ladda kroppen med näringsämnen igen eftersom den antagligen blivit rätt utarmad under skräpdieten. Lycka till!

• Anonym (Mysan)
    Anonym skrev 2011-08-11 12:45:52 följande:
    Tänkte faktiskt även fråga om du var trött för det är just en effekt av att äta för mycket socker... Förmodligen behöver din kropp rensas så se till att hålla dig helt borta från sockret ett tag och sen kanske bara äte lite då och då;)
    Men är du helt 100 på att du inte är gravid, många symtom är ju verkligen de samma...
    Jag har också varit så ibalnd när man haft perioder när man typ nästan levt på godis och läsk... 
    Helt hundra är jag väl inte. Men äter p-piller så jag litar på det
    Ja, min tanke är att bara äta socker lite då och då, absolut inte som det varit nu!
  • Anonym (Mysan)
    Anonym (K) skrev 2011-08-11 12:45:53 följande:
    Du kanske inte ska äta för lite samtidigt som du slutar med koffein och socker? Om det är viktnedgång du vill ha, så räcker det oftast med att dra ned på kolhydraterna.
    Jo, jag vill ha en viktnedgång. Har dragit ner på kolhydraterna denna veckan, bara ätit en skiva fullkornsbröd på kvällen.
  • Anonym (Mysan)
    Chotte skrev 2011-08-11 12:46:23 följande:
    Du tänder av som från vilken drog som helst. Det kommer att bli bättre, de första dagarna är värst. Det viktigaste är att ladda kroppen med näringsämnen igen eftersom den antagligen blivit rätt utarmad under skräpdieten. Lycka till!
    Tack! Trodde bara att det skulle vända idag kanske eftersom jag haft ont i huvudet sen i tisdags morse. Får stå ut några dagar till då, men shit vad det är jobbigt!!
Svar på tråden Kan man känna sig sjuk av att sluta med socker och dålig mat?