Kan man känna sig sjuk av att sluta med socker och dålig mat?
Under sommaren, och framförallt semestern, har jag ätit godis, glass, coca cola, skräpmat m.m. Dvs. mat och annat ätbart som är sött och dåligt. Nu efter helgen när mannen gick tillbaka till jobbet så la jag av med allt. Har inte ätit socker sen i söndags kväll. I tisdags kom huvudvärken, den var väntat. Igår tyckte jag att det var lite bättre, men idag...... Fy vad jag mår skit!!!! Fortfarande rejält ont i huvudet, mår illa, känner mig sjuk.....känner mig ungefär som när jag var gravid och mådde pyton.....men gravid är jag inte
Sååå.....kan man må så här av att sluta med socker och annat skräp? Jag försöker äta ordentligt, har dock dragit ner på portionerna en hel del då jag kan äta mer än mannen annars :-/. Så kroppen får inte lika mycket som den är van vid...... Äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och nåt litet senare på kvällen. Det enda jag är urdålig på är att dricka vatten, försöker verkligen men jag kan inte om jag verkligen inte är törstig. Pga. illamåendet fick jag knappt i mig frukost imorse (ett ägg bara som växte i munnen och en max 1 dl naturell yoghurt + ett glas vatten). Har legat på soffan hela förmiddagen och halvsovit. Nu har jag fixat lunch till barnen men mår fortfarande illa och är inte sugen på nåt alls. Jo, glass eller möjligtvis kanske en banan :-/