Min pappa respekterar inte mitt privatliv!!!!
Vet inte om det hamnar inom rätt rubrik nu.... Men eftersom jag räknas som "barnet" och min ena förälder är med i det här problemet så.... varför inte?
Jo, jag har ett problem här hemma som jag tycker är jättejobbigt! Egentligen så studerar jag och bor på en annan ort men är hemma nu över sommaren på grund av att mina föräldrar (speciellt min mamma) vill ha mig här hemma och "passa på" att vara med oss ungdomar så mycket som möjligt.
Men det stora problemet här hemma just nu är min pappa.
Han respekterar inte mitt privatliv!
Han klampar alltid in i mitt rum utan att knacka (jag blir alltid lika irriterad eftersom jag aldrig är beredd på det. Jag kanske står och byter om exc) och om han sätter sig vid datorn här inne (den gemensamma står inne i mitt rum, den får inte plats någon annanstans och jag är ju bara här över sommaren ändå....) så kan han helt plötsligt börja titta i mina lådor exc. Jag tycker det är ett extremt övertramp! Jag har mitt privatliv i mina lådor! Jag kan ju ha lagt någonting där så länge och då vill jag inte att han tittar i lådorna!!! Men han ser det som sin rätt eftersom "jag ändå inte betalar någon hyra utan det är hans hus dvs. hans skrivbordslådor (mitt skrivbord datorn står på)) och jag blir så förbaskat förbannad över det varenda gång!
JAG VILL INTE ATT HAN TITTAR I LÅDORNA UTAN LOV!
Han säger (svinargt) "ja men lägg inte privata saker i lådorna då!".
Ja, men var ska jag lägga dem då??! HEMMA I LÅDORNA I MIN STUDENTLÄGENHET SOM INTE ENS ÄR I SAMMA STAD??!??!?!! DE ville ju ha hem mig! Ska jag inte ens kunna packa upp min väska här hemma utan att behöva oroa mig för att de ska "se något"???? Jag tycker han inte respekterar mitt privatliv här hemma....
Ni vuxna här inne som kanske är i min pappas situation, och övriga medlemmar också.... är det verkligen, VERKLIGEN så svårt att
1) Knacka innan man går in i någon annans rum
2) Inte titta och "snoka runt" i "andras lådor" även om det nu är ni som betalar hyran....
Om det ska vara ett krav över att jag måste betala hyran för att kunna ha ett privatliv här i föräldrahemmet så ser jag ingen som helst jäkla anledning att ens komma hem över sommaren! Varför ska jag det?! Här mår man ju bara dåligt över det här..... Jag kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar tillbaka till "mitt hem" .... Här "hemma" vill jag inte ens vara längre...
Vad ska jag göra?
Vad tycker ni? Vem har rätt / fel?
Kan ni ge mig tips?