M1982 skrev 2011-08-12 11:18:32 följande:
Nej, det var första barnet så man hade ju bara sig själv att tänka på.. Tur i oturen. Förstår att det blir extra jobbigt och tufft när man har barn sedan tidigare. :( Skulle oxå längta ihjäl mig efter min son om jag hamnar i samma situation igen. Hade du samma problem med första barnet?
Nej mitt första barn föddes i vecka 37 och vägde över 4 kg
Men nu väntar jag 2 barn. Kanske den ökade belastningen gjort att min livmodertapp gett vika.
Dom vet inte än. Dom tog bakterie prov underlivet men inte fått svar ännu. Men jag medicinerar i förebyggande syfte.
I dag fick jag träffa en jätte bra doktor. Han var förstående och sa vi tar en dag i taget.
När barnen vuxit till sig och om du fortfarande har livmodertappen kvar, så kan du eventuellt få åka hem och vila

Visst dröjer det några veckor ännu och det finns inga garantier men det var så skönt att höra.
Det är denna doktor som ska göra tul nästa vecka så det känns SÅ bra
Egentligen behöver jag inte vara anonym i denna tråd eftersom jag skriver om samma sak i en mer öppen tvilling tråd så det skulle inte vara svårt att lista ut vem jag är, vet inte varför jag valde anonymt namn så att säga

Jaja.