• Anonym (??)

Svinkoppor?

Min man har med största säkerhet fått svinkoppor. När jag kollar på bilder på nätet så ser det ut som det iallafall, han är på VC just nu.

Hur stor är risken att han smittat mig och våra barn? Han har kliat på utslagen ibland (innan det slog honom vad det kunde vara) och sen antagligen rört både mig och barnen. Hur lång tid tar det innan vi får utslag, om vi nu fått det också?

Ett av hans utslag sitter mitt på snoppen...stackaren. Som tur är så använder vi kondom just nu medan vi väntar på att jag ska sätta in spiral. Men...jag har ju gått ner på honom ibland, kan man få det i munnen? Skitpinsamt ju....     

• Svar på tråden Svinkoppor?
  • Mariaaa

Svinkoppor är jätte smittsamt!!

Ni bör inte sova i samma säng och lakan och kläder måste tvättas varje gång det används, alltså lakan efter varje natt och kläder efter varje dag.

Tvätta händerna ofta och kroppen med tvål.

Min dotter har det och det är inte kul!

• Themis

Örk, det är ett elände. Sonen har haft det två gånger och vi har försökt med sån där hemsk frätande kräm och skalat bort sårskorpor och härjat, som vården tycker att man ska.

Det funkar bara inte för trots att man täcker över med kompresser så pillar han in bakterier i näsan och sen kan man inte behandla där så då slutar det ändå med antibiotika efter en veckas dagligt helvete.

Hata svinkoppor!

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • zauzz

Min  man hade svinkoppor för några år sedan. Han fick en salva utskriven att smörja in dem med, kommer tyvärr inte ihåg vad den hette.

Upptäcker man dem tidigt kan att sköta hygienen noga räcka, så  du och barnen kan kanske klara er om ni tvättar händer och ansikte med tvål och vatten flera gånger om dan, samt duschar minst en gång om dan, gärna både morgon och kväll.

Som tidigare nämnts, byt och tvätta sängkläder, handdukar och kläder dagligen. Tvätta i 70 grader för att bakterierna ska dö 

Svar på tråden Svinkoppor?