• Anonym

Panikångest vid båtresor-när är lugnaste tiden att åka båt till Fredrikshamn och Gotland?

Jag måste resa med min familj för att hälsa på släkt som bor i Danmark (reser då från göteborg-fredrikshamn) och Gotland. Vi kan praktiskt taget åka när som helst under året men det måste bli av, har inte klarat av det mer än ett par ggr och det var säkert 10 år sedan. Jag får svår panikångest när jag reser, ssk med båt och om det är sjögång, även lite.

Någon som vet när bästa tiden är att resa under året för att slippa så mycket gung?
    Jag medicinerar men vill inte göra det då jag måste ta så stora doser att jag är ganska borta hela semestern och det skulle kännas märkligt att behöva förklara för släkten varför jag sluddrar etc.

• Svar på tråden Panikångest vid båtresor-när är lugnaste tiden att åka båt till Fredrikshamn och Gotland?
  • Anonym

Det är så överjävligt att jag inte ens tar med det som ett alternativ, tyvärr Flög sist  för ca 15 år sedan, en fruktansvärd upplevelse, och blir kallsvettig bara jag ser ett flygplan på TV så det går fetbort.

• Anonym

Min första tanke är nog att undvika hösten då det kan vara stormar. Kanske vintern med? Jag åker Gotlandsbåten en del och dom få gångerna det har varit sjögång så har det varit på hösten vad jag kan minnas... Lycka till, det kommer att gå bra!

• Anonym
    giftgrodan skrev 2011-08-11 22:58:44 följande:

men varfør inte ta bron till danmark?

Känns lite överkurs när man ska till fredrikshamn, något av en omväg.
  • giftgrodan

Ok, jag vet inte var fredrikshamn ligger :) Jag hade nog valt det framfør panikattack ændå, men visst, jag førstår om du vill kunna hantera att åka færja. Kan tyværr inte hjælpa i sakfrågan, men lycka till!

Svar på tråden Panikångest vid båtresor-när är lugnaste tiden att åka båt till Fredrikshamn och Gotland?