Åderbråck!! Är det normalt att ha så här ont?!?
Jag har besvärats av onda åderbråck nästan hela denna graviditet. Använder stödstrumpor så mycket som möjligt när det inte har varit stekhett. Den här veckan har det blivit olidligt, ja igår var det väl som det började på riktigt. Hade så ont så att jag knappt kunde gå igår kväll och då har jag ändå ett kontorsjobb och sitter mest still hela dagarna.
Det är alltså ett bråck på ena benet som ömmar som tusan. Sitter i knävecket och idag kan jag knappt böja benet. Känns jättesvullet och hårt liksom och det har spridit sig upp emot baksidan av låret. Köpte stay-ups på Apoteket idag och de är ju sköna på ett sätt, sitter liksom åt på bra sätt. Men jag har exakt lika ont och har skitsvårt att sätta mig/resa mig, gå i trappor o liknande. Att sitta högt med benet gör lika ont som att sitta rakt ner med det. Ska det göra så här ont? Kan åderbråck bli "farliga" på nåt sätt? Hade precis lika ont i morse som igår kväll, så det gick inte ner nånting under natten. Jag blir galen på att ha så ont och vara så handikappad! Nån mer som har det så här??