kan man vara "förkyld" i underlivet?
Kvinna på 40 +, brukar inte ha problem med underlivet men nu är det 4:e dagen som jag känner viss irritation, inte direkt klåda men nästan. Känns lite ömtåligt så jag har smort in mig med lindrande salvor/krämer. Känns värst morgon och kväll, då kan det kännas lite jobbigt att sitta. Hade samlag för 4 dygn sedan och kände mig lite öm efter, men det händer ju ibland så inget konstigt med det. Nu har jag tittat ordentligt i en spegel för jag hade trott det skulle gått över vid det här laget. Är ganska röd på de delar man kan se utan att "gräva" men är även röd längre in och det som jag reagera mest på är att det är en liten svullnad längst ned vid öppningen och det ömmar lite om jag trycker där.
Jag blev förkyld för 4 dygn sen så därav min rubrik. Kanske är det en fånig tanke men ibland kan man ju känna sig förkyld i "hela kroppen" så hoppas nästan det bara ska vara så men blir ju fundersam när det inte gått över än.
Har läst på sjukvårdssidor kring underlivsbesvär men blev inte så mkt klokare...
Nån som känner igen min beskrivning?