• Evven

Hur tvätta en babyseat hoppgunga?

Skriver detta med risk att jag verkar totalt korkad eftersom jag inte fattar hur man gör men iaf så ligger det till som såhär, jag fick med en hoppgunga från babyseat, utan instruktioner, i ett paket med en massa babysaker. Nu vill jag gärna tvätta den här hoppgungan men hur sjutton får man bort själva sittdelen från upphängningen? Står på lappen att den kan tvättas i 40 grader i maskin men då måste jag ju också få isär delarna.

Är en sån här: http://loppi.se/a/jattefin-hoppgunga-fran-baby-seat-13166

Någon som kan hjälpa?

• Svar på tråden Hur tvätta en babyseat hoppgunga?
  • Prick

Var tvungen att gå och se efter
    Själva "kroppsstrumpe-delen" sitter fast i upphängningen med typ nyckelringar. Det måste gå att pilla lös! Spelar ju ingen roll om "nyckelringarna" åker med i tvätten. Så skulle jag ha gjort!
    Lycka till! 

• Evven

Nyckelringarna är ju ihoplödda (eller vad man säger) och måste sågas isär. Tänkte mest på om det fanns någon som visste hur man gjorde på "rätt" sätt, om det finns ett sådant sätt, men blir väl att be gubben gå ut i garaget så jag får den tvättad.

Inte är det alltid så lätt att förstå barn men värre är det nog med barns saker Tyst

• Prick

Vi kan inte ha samma modell! Har provat nu på morgonen och det var jätteenkelt att få loss vår sele. Hoppas du kommer på ett sätt!

Svar på tråden Hur tvätta en babyseat hoppgunga?