• Silee
    Äldre 11 Aug 20:01
    7538 visningar
    10 svar
    10
    7538

    Hur tillagas kycklingkorven från Lant Gården? Snabba svar önskas.

    Har precis varit och handlat ett paket " Varm kycklingkorv- Lant Gården på ICA för 20 kr.
    Det är 6 korvar i förpackningen.

    Jag är sämst på att laga mat och har ingen aning om hur denna korv ska tillagas. Ska den tillagas på något speciellt sett? Eller går det bra att steka den? Eller måste den grillas eller kanske kokas?
    Snabba svar önskas, tack!
    / Kurrande mage 

  • Svar på tråden Hur tillagas kycklingkorven från Lant Gården? Snabba svar önskas.
  • moster­Yster
    Äldre 11 Aug 20:09
    #1

    Alla tre tillagningssätten går bra. Korven är färdig när den har fin stekyta, eller efter 5-10 minuter i småkokande vatten.

  • Silee
    Äldre 11 Aug 20:11
    #2

    Jaha, så det går bra att steka den?
    Trodde den var enbart för att kokas ( ser ut som en sån korv), men det står ju inget på korvpaketet :( 

  • moster­Yster
    Äldre 11 Aug 20:13
    #3

    Hur tjocka är korvarna och hur långa? Som varmkorvar eller som "hot dogs" eller som typ bratwurst eller frukostkorv eller falu?

  • Silee
    Äldre 11 Aug 20:18
    #4

    Dem är långa och smala, inte som vanlig korv eller "hotdogs".
    Brukar bara äta vanlig korv, så det här var något nytt. Långa och smala är dem i alla fall 

  • moster­Yster
    Äldre 11 Aug 20:30
    #5
    Silee skrev 2011-08-11 20:18:16 följande:
    Dem är långa och smala, inte som vanlig korv eller "hotdogs".
    Brukar bara äta vanlig korv, så det här var något nytt. Långa och smala är dem i alla fall 
    Men står inte tillagningstips på förpackningen? Det låter onekligen som en variant på vanlig varm korv, och den kokar man ju med lagerblad. Men det är såklart inte farligt att steka den heller
  • Silee
    Äldre 11 Aug 20:42
    #6

    nej det stod inget på förpackningen :(
    jag ska nog ta och steka den ändå, det får bli hur det blir.
    Tackså mycket ändå! 

  • moster­Yster
    Äldre 11 Aug 20:56
    #7
    Silee skrev 2011-08-11 20:42:08 följande:
    nej det stod inget på förpackningen :(
    jag ska nog ta och steka den ändå, det får bli hur det blir.
    Tackså mycket ändå! 
    Hoppas det blir gott!
  • MeMyse­lfoJag
    Äldre 11 Aug 21:06
    #8

    Hej, jag kollade icas egen receptbank på kycklingkorv och fick fram två recept:

    http://www.ica.se/Recept/kycklingkorv-545244/

    http://www.ica.se/Recept/bonrora-med-kycklingkorv-550378/

  • MeMyse­lfoJag
    Äldre 11 Aug 21:09
    #9

    Sen antar jag att den tillagas stekt på samma sätt som man steker korv bäst generellt: läggs i en kall panna med smör och sen steks på mediumvärme tills en spricker för det är ett tecken på att de är färdiga.

  • Silee
    Äldre 12 Aug 13:34
    #10
    MeMyselfoJag skrev 2011-08-11 21:09:53 följande:
    Sen antar jag att den tillagas stekt på samma sätt som man steker korv bäst generellt: läggs i en kall panna med smör och sen steks på mediumvärme tills en spricker för det är ett tecken på att de är färdiga.
    Jag fick steka dem igår och gissa om dem blev riktigt goda.
    Tack ändå för hjälpen! 
Svar på tråden Hur tillagas kycklingkorven från Lant Gården? Snabba svar önskas.