• bettanxxx

Hur billigit är det på Ullared?

Jag har aldrig varit där och bor en bra bit därifrån (ca 5hrs biltur enkel väg) men undrar om det är så billigt att det är värt det om man är en stor familj? Tänker på basgrejer som tandkräm, toa- och hushållspapper, disktrasor, blöjor...ja, ni fattar. Annars finns ju många kedjor som är lite billigare också som Willys, Lidl, ÖB etc. är Ullared mycket billigare än dem?

• Svar på tråden Hur billigit är det på Ullared?
  • Rani
    bettanxxx skrev 2011-08-11 20:54:40 följande:
    Jag har aldrig varit där och bor en bra bit därifrån (ca 5hrs biltur enkel väg) men undrar om det är så billigt att det är värt det om man är en stor familj? Tänker på basgrejer som tandkräm, toa- och hushållspapper, disktrasor, blöjor...ja, ni fattar. Annars finns ju många kedjor som är lite billigare också som Willys, Lidl, ÖB etc. är Ullared mycket billigare än dem?
    Nej, det skulle jag inte säga. Inte på hygienartiklar och rengöring. Det är inte billigare än ÖoB. Det man kan fynda är kläder och skor på Sko-Boo utanför (ligger ju många outlet utanför själva Gekås). Men man handlar så mycket extra strunt när man är där, så det är inte värt att tro att man ska tjäna pengar på att åka dit. Däremot kan man ju åka dit för att det är skoj om man har några tusenlappar över.
  • Cecis

Barnkläder är väldigt billigt jämfört vad man kan hitta på andra ställen men annat är inte billigare och håller med Rani, man köper mycket onödigt skit när man är där "bara för att det är billigt"

• bettanxxx

Ja, det var det jag misstänkte Vill gärna åka någon gång ändå men hade det varit så där halva priset mot ÖoB hade jag nog åkt nästa lön

• FrökenLöken

Jupp, det är inte så billigt. Håll dig till ÖoB och Rusta.

Kläderna är på Ullared är ingenting att ha. Om du inte gillar fula kläder.

Men jag tror bestämt att leksaker är billigare där. Märkesleksaker till lägre priser. Notera att detta kommer ifrån någon som i princip aldrig köpt leksaker, men som tror på vad andra säger :)

Man åker till Ullared för att det ska vara ett nöje. Men kommer hem med massa skit man skulle kunna köpa på ÖoB och känner sig rånad.

• Lonlely Wolf

Jag tyckte inte ens kläder var billigare där. Får billigare barnkläder och vuxen kläder på Klädjätten och andra affärer. Har varit en gång på Ullared och det får räcka. Ingen höjdare att vara dit.

• MiaTina

När det gäller tandkräm så är de kanske inte billigare på märkesvarorna jämfört med ÖB, men billigare än vanliga matvarukedjor... Men t ex babymajs i konservburk brukar hemma vid oss kosta typ 12;-/burk, på Gekås kostar de kanske 6;-/burk, 6-pack med Varma koppen 14;-, makrill i tomatsås 3-pack brukar hemma kosta omkring 30;-, på Gekås omkring 20;- Sedan är de billiga på trevliga heminredningsgrejer, ljuslyktor och stearinljus... Har sett exakt likadana grejer på City Gross - liten spion som varit där? - men jösses! Det Gekås tar 25;- för tar City Gross 65;- för..........
    Många förköper sig, blir helt "galna" och köper bara för det är billigt. Man måste hålla huvudet kallt, vara prismedveten - behöver jag verkligen denna prylen? - och tänka på att många billiga grejer ändå i slutändan kan bli en rejäl summa i kassan.
    Men det är så skoj! Och man kan verkligen fynda! Sedan är det tyvärr så att vissa gånger hittar man ingenting man gillar i klädesväg och andra gånger finns där hur mycket som helst :) Butiken har blivit såå stor... knappt man orkar hela på en dag :)

• hic sunt leones

Ullared har fått ett rykte som jag inte begriper. Har varit dit en gång och aldrig mer. Totalt överskattat - eller så har jag lite högre krav än de hillbillys man får se i programmet...

Leksaker kan jag gå med på att det kan vara billigare, men kläderna var ju blaj. Inte tyckte jag det var mycket billigare, och hittills har två plagg gått sönder och ett missfärgat en tvätt. Köpte en resematstol för bord, billig men första gången jag satte upp den spratt en knapp lös.

Man lurar sig själv om man tror man ska åka dit och tjäna pengar, ifall man har långt. Bensinen plus boende och allt skit du köper som du egentligen inte behövde äter upp det lilla du skulle tjänat flera gånger om.

Svar på tråden Hur billigit är det på Ullared?