• Sephora

LCHF-fika

Om man vill bjuda en kompis, som äter enligt LCHF, på fika...vad bjuder man på då? Skall helst inte vara något alltför avancerat eller något med en miljon ovanliga ingredienser! ;)

• Svar på tråden LCHF-fika
  • mellebus

Ostbricka med oliver...eller
    "ostfralla" gjord enligt LCHF recept som jag såg en gång på nätet. Tyvärr sparade jag det ej, men sök på LCHF och bröd. Till det kan du bjuda på ost, skinka, lite grönsaker.
    Det är vad jag kommer på just nu. Jo förresten jag brukar baka en limpa som blir som ett riktigt bröd, men då krävs många ingredienser som keso, ägg, linfrön.... Tyvärr ingen länk till det heller, men det hittade jag också när jag sökte på LCHF-bröd.
    Lycka till!

• Sephora

Tack för tipsen!

Tar dock gärna emot fler tips...och gärna på något mer bull/kakigt! =)

• Hedebris

följer du lchfs grundkoncept utan massor av konstgjort? eller du är ok med sötningsmedel och sånt skräp ?

• Faile

Vispad grädde med bär, ostbricka med ost ( så klart ) oliver och ölkorv, ostrullar med tex skinka i, chokladmousse ( vispa ägggula och mörk choklad och blanda sedan i vispad grädde och ös upp i fina glas ).

Eller så gör du enkla bröd av 3 ägg, 1dl riven ost, 1dl mandelmjöl och lite kokosflingor eller linfrön. Rör ihop och lägg ut i högar på plåt och grädda i 180 grader i ca 15 minuter ( när de är gyllenbruna ).
    Serveras som vanliga mackor med tex räkröra, ost&skinka eller annat gott till.

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden LCHF-fika